[Frissítve] Jöhet a Facebook reklámmentes utódja

2018.07.17. 08:07

A saját webshopból tartaná el magát az Openbook.

Ha minden jól megy, akkor pár éven belül nagy bajba kerülhet a Facebook: kedden elindul az európai fejlesztők által, európai szervereken üzemeltetni kívánt Openbook közösségi hálózat közösségi finanszírozós projektje a Kickstarteren. Hírünk írásakor még nem volt elérhető a kampány linkje, továbbá az összekalapozni kívánt összeg mennyiségét sem közölték a projekt ötletgazdái.

Frissítés: elindult a kampány, bő 117 ezer dollárt szeretnének összegyűjteni.

Forrás: Openbook

Az Openbook több szempontból is radikálisan eltérő lesz a Facebooktól, már persze ha sikerül megvalósítani: egyáltalán nem lesznek rajta reklámok, nem fogja követni a felhasználókat az interneten, továbbá minimális mennyiségű értesítést jelenít majd meg, hogy kevésbé stresszelje a felhasználókat. Végül az sem utolsó szempont, hogy teljesen nyílt forráskódúnak tervezik, azaz bárki megnézhetné a forráskódját, sőt: akár saját verziót is indíthatna belőle, ha valamiért saját közösségi hálózatot akar indítani.

A projektet többek közt Philip Zimmermann, az e-mailek titkosítására használt PGP-protokoll kitalálója is támogatja.

A nagy kérdés persze az, hogy reklámok és előfizetési díj nélkül mégis miből fogják fedezni az Openbook fenntartását? A tervek szerint egy webshop lesz benne, ahol cégek árulhatják majd a termékeiket és a szolgáltatásaikat, az üzemeltetők a fizetési tranzakciókból befolyt jutalékból kívánják fenntartani a közösségi hálózatot.

Az Openbook bevételének 30 százalékát pedig jótékony célokra ajánlanák fel a FoundersPledge szolgáltatáson keresztül.

Végül érdekes, hogy az Openbook rendelkezhet egy importálóeszközzel, ennek segítségével a felhasználók az összes adatukat át tudnák tölteni a Facebookból.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!