Másképp költenek az androidos és az iOS-es felhasználók

Vágólapra másolva!
Egy kutatás azt vizsgálta, hogy mennyiben térnek el a felhasználók költekezési szokásai.
Vágólapra másolva!

Nem új dolog, de az iPhone készülékek tulajdonosai átlagosan jóval többet költenek alkalmazásokra, mint az androidos felhasználók. A Creative Strategies legutóbbi kutatása most azt vizsgálta, hogy milyen eltérések mutatkoznak a felhasználók pénzköltési szokásaiban.

Az iOS-es felhasználók 20 százaléka naponta, 32 százaléka hetente néz be az App Store-ba. Az arány 9 és 21 százalék az androidos felhasználók és a Google Play Áruház esetében.

Az eltérés egyik lehetséges magyarázata az, hogy az iPhone-ok mindegyike erős hardverelemekkel rendelkezik, vagyis az appok használati élménye egyformán jó. Az androidos készülékeknél azonban nagy eltérések tapasztalhatóak, és a minőségi élményben is nagy a szórás.

Forrás: Apple

Konkrét appot keresve csak a felhasználók 17 százaléka hagyatkozik az integrált keresési funkcióra. Az emberek harmada találja meg azt, amit keresett. A legtöbben úgy gondolják, az internetes keresés jobb eredményeket ad.

Az androidosok 44 százaléka szerint az értékelések a legfontosabbak egy vásárlás mérlegelésénél, az iOS-esek 38 százaléka viszont a funkciókat tartja a legfontosabbnak. A fizetős programoknál az ár is sokat számít, egy bizonyos összegnél többet extrák fényében sem hajlandóak költeni az emberek. Az in-app vásárlásokról 56 (iOS) és 64 (Android) százalék tud, de 54 és 47 százalékban az egyszeri vételárat részesítik előnyben. A reklámmentességért 8 és 38 százalék fizet. 5 vagy több fizetős alkalmazása az iOS-esek 45, az androidosok 19 százalékának van.