Esport képzést indít a Corvinus Egyetem

e-sport
dpatop - Visitors watch the Chinese team Keen Gaming at the ESL One e-sport event in the Barclaycard Arena in Hamburg, Germany, 28 October 2017. Thousands of spectators are due to watch the events according to the organiser. Contestants are playing the computer game Dota 2 for a prize of one million US dollars. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa
Vágólapra másolva!
2018 őszétől elindul az első magyarországi esport tantárgy.
Vágólapra másolva!

Az esport egyre növekvő nemzetközi népszerűsége Magyarországot sem hagyta érintetlenül. A fiatalok körében egyre több figyelmet kapnak az online játékok, kb. 475.000 fő rendszeresen foglalkozik kedvenc videójátékával, vagyis digitális eszközön való játékkal (eNET, 2018).

ESL One Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Daniel Bockwoldt

A játékok fiatalok körében való népszerűségén felbuzdulva a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságinformatikus képzésének három oktatója – Kis Gergely, Pintér Róbert és Rab Árpád Szörény – úgy döntött, hogy az egyetemi képzésben is helye lesz az esportnak, lévén, hogy egyre többek számára nyújt megélhetési lehetőséget ez a tevékenység. 2018 őszétől elindul az első magyarországi esport tantárgy.

Megélhetési lehetőség lett
CS:GO, LoL és Hearthstone – csupa olyan játéknév, amellyel a mai felnőtt korosztály jó eséllyel csak gyermekeitől hallott. „A magyar esport játékokat fiatalok hétköznap átlagosan három, hétvégén pedig öt órát töltenek kedvenc szerepjátékukkal, 44%-uk játszik vagy tervez versenyszerűen játszani. Ez nálunk az egyetemen azt jelenti, hogy kb. minden harmadik „gazdinfos" hallgatónk ebben a témakörben szeretne szakdolgozatot is írni" – mondta el Kis Gergely, aki adjunktusként évi kb. 30 hallgató szakdolgozatát konzultálja végig.

– teszi hozzá Rab Árpád Szörény, aki egyúttal az új tantárgy felelőse lett. „Miután megjelentek Magyarországon is azok a cégek, akik már megélhetési lehetőséget is kínálnak a professzionális esportolóknak, illetve játékszervezőknek, úgy döntöttünk, belevágunk."

Profikkal fejlesztették a tantárgyat
Az egyetemi képzésben Magyarországon új tantárgyat elindítani minimum 1-2 év, így ennek a kurzusnak a gondolata sem most vetődött fel. Tischler Márkkal, az Esport Universum vezetőjével való beszélgetés alapján indult el a gondolkodás, hogy a Corvinuson az esportban professzionális partnerek bevonásával épüljön fel a képzés,

akik tapasztalataikat, stratégiai szemléletet és játékszervezési tudást is hoznak a Közgázra.

Névsorrendben a Docler eSport, az Esportmilla, az Esport1, az Esport Universum és az IKO Digital szakmai tudásukkal mind hozzájárulnak, hogy a feltörekvő generációból más nemzetközi szinten is kiemelkedő esport stratégák, gazdasági szakemberek és játékosok születhessenek Magyarországon.

A 2018 őszétől induló képzést egyelőre választható tantárgyként vehetik fel a corvinusos hallgatók, és a tapasztalatok alapján fogják továbbfejleszteni az esport képzést akár több tantárggyá, amennyiben erre a hallgatók körében igény lesz.

Így talán a szülők sem utálják majd
Az egyetemi képzés elindítói bíznak benne, hogy a szülők, nagyszülők körében is segítenek elfogadtatni az online játékok professzionális voltát, láttatni a benne rejlő gazdasági potenciált. „Ma már TV csatornákat indítanak esport közvetítésekre, a nagy nemzetközi versenyeken stadionokat töltenek meg nézőkkel.

A legnépszerűbb játékosok hatalmas fizetés mellett profi környezetben, edzőkkel dolgoznak, míg a legjobb kommentártorok sztárokká válnak, sok milliós követő táborral az interneten.

A lakosság többsége még idegenkedve fogadja, hogy a fiatalokat ez a világ vonzza, sőt a többség elítéli a napi több órát videójátékozó versenyzőket, nem értve, hogy miért fecsérlik erre az idejüket. De olyan ez a helyzet, mint amikor az első tévékészülékek megjelentek, és szép fokozatosan a képi tartalom odaragasztotta a tekinteteket – 50 év elteltével a Föld lakóinak többsége nézett rendszeresen tévét. Valószínűleg 50 év múlva a Föld lakóinak többsége ugyanígy tekint majd a videójátékokra, mert a többségük már gyerekkorában találkozott vele" – mondja el Kis Gergely.

A kutatások is erre engednek következtetni, a magyar gamerek fele 11 és 15 éves kora között kezdett el játszani, de 16%-a már 10 éves kora előtt (eNET, 2017). „Itt az ideje, hogy az oktatásban is másként kezeljük a témakört mint eddig, és segítsünk a magyar fiataloknak üzleti sikereket is találni az esportban" – szólít mozgósításra Rab Árpád Szörény.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!