Eszement technológiát fejleszt az EA

2018.11.02. 10:06

Ezer alkalmazottja dolgozik a felhőben futó játékok újradefiniálásán.

A nagy játékkiadók egyöntetű véleménye szerint a következő egy évtizedben fundamentálisan változás megy majd végbe a videojátékok piacán, azok ugyanis nem a gamerek konzoljain vagy számítógépein, hanem távoli szervereken futnak majd. A felhős játékstreamelési ambícióinak gyorsabb megvalósítása érdekében az EA idén májusban felvásárolta a GameFly-t, az akvizíció után mostanra bezárt szolgáltatás segítségével az ügyfelek előfizetési díjért cserébe játszhattak távoli számítógépeken futtatott játékokkal.

Crackdown 3Forrás: Microsoft

Az EA a napokban bejelentette, hogy messze nagyobb tervei vannak a felhős játékstremeléssel annál, minthogy egy másik név alatt újból elérhetővé tegye a GameFly-t. A vállalat jelenleg ezer alkalmazottja szorgoskodik azon, hogy az alapjaitól újraformálja a felhőben futó játékok működését: olyan technológiákon dolgoznak, amelyek segítségével hatékonyan elosztható a játékok futtatásakor keletkező terhelés a szerverfarmon lévő számítógépek között.

Jelenleg ez nem így működik: akik előfizet egy ilyen játékstreamelő szolgáltatásra és nekiáll játszani, az lényegében kap egy dedikált számítógépet (vagy a PlayStation Now esetében egy játékkonzolt), ami csak azzal foglalkozik, hogy futtatja az általa éppen kiválasztott játékot.

Az új technológia eddig maximum technikai demókban látott megoldásokat tehet lehetővé. Például képzeljünk el egy olyan multiplayer játékot, amelyben a játékosok teljesen lerombolhatnak a fegyvereikkel egy városi jellegű környezetet. Ehhez komplex fizikai szimuláció szükséges, amelyet nem képesek valós időben számolni a konzolok és a számítógépek. Viszont a felhőben elérhető lehet hozzá a számítási erőforrás, így az összes játékosnál megfelelő képkockasebességgel működhet a játék, ráadásul mindenkinél biztosan szinkronban marad a szimuláció.

A példát nem hasra ütéses alapon találtuk ki, a Crackdown 3 multiplayer komponense már felhőben futó fizikai szimulációt fog alkalmazni. A játék elvileg jövő februárban jelenik majd meg, Xbox One és Windows 10 platformokra.

Az EA által Project Atlas névre keresztelt keresztelt kezdeményezés további fontos célkitűzései, hogy különféle típusú eszközöket használó gamerek egyetlen közös világba kerüljenek (keresztplatformos multiplayer), továbbá lehetőség legyen ezeknek a világoknak a felhasználói tartalmakkal való megtöltésére.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!