A helyére teszik a mobilipart a fiatalok?

motorola razr v3 alapmobil kagylómobil
Motorola RAZR V3
Vágólapra másolva!
Látszólag teljesen váratlan trend indult a köreikben.
Vágólapra másolva!

Jó ideje kényelmetlen helyzetben vannak az okostelefonok gyártói, hiszen rendkívül élessé vált köztük a rivalizálás, erősen kitolódott az eszközeik életciklusa, ráadásul általánosságban véve telítetté váltak a piacok. A tényezők miatt minden eddiginél nehezebbé vált növelniük az eladásaikat, és noha az elemzők szerint a következő években újból nőhet az eladott okostelefonok száma, ám eközben a gyártók kaphatnak egy nehezen megoldható problémát a nyakukba.

Motorola RAZR V3 Forrás: PhoneDog / Youtube

Egész pontosan a Z generáció tagjai babrálhatnak ki velük, ők a körülbelül 1995-2010 között születettek. Az elmúlt hónapokban már többször hallottunk a jelenségről, a napokban pedig a New York Post is írt egy cikket a témában: a fiatalok egyre nehezebben tolerálják az okostelefonokat,

egyre többen fordulnak részben vagy teljesen az alapmobilok felé.

A cikkben meginterjúvoltak hasonló indokokat hoztak fel arra, hogy miért részesítik előnyben az alapmobilokat: az okostelefonok gyakorlatilag kémkednek utánuk, esetenként pedig zavarja és bosszantja őket, hogy mások mennyire függővé váltak tőlük. Volt olyan is, aki elsősorban anyagi okkal indokolta az alapmobil preferálását.

– nyilatkozta a kagylómobiljáról a 22 éves Mackenzie Bergin.

A nagy kérdés persze az, hogy az alapmobilozás megmarad-e valamiféle keveseket érintő szubkulturális jelenség szintjén, vagy igazi tömegeket megmozgató, menő trenddé válik-e.

Az utóbbi félelmetes volna a gyártók és a hirdetők számára, részben mivel nem csak a Z generációnál kezd betelni a pohár.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!