A nem csak váratlanul, de pont a legrosszabbkor bekövetkező üzemszünetek az előfizetéses szolgáltatások velejárói, legyen szó villamos áramról vagy internetről. Persze nem mindegy, hogy a szolgáltatók milyen hatékonysággal képesek elhárítani a problémákat, a hosszú vagy gyakori üzemszünetek esetén érthető, ha kezdik elveszíteni a türelmüket az előfizetők.
Az elmúlt időszakban a Google alaposan kihúzta a gyufát az egyesült államokbeli Kansas városában. Január közepén jelentős hóvihar csapott le a településre, tipikusan 13-20 centi hó esett, de egyes területeken a 30 centit is elérte a hótakaró vastagsága. Ez persze rengeteg szolgáltatónak okozott gondot, többek közt a gigabites sebességet kínáló Google Fiber is jó néhány területen elesett.
Ez önmagában hagyján, a problémát a Google reakciója jelentette: a több ezer érintett ügyfél közül sokaknál két hétig nem volt internet.
A rivális szolgáltatókat is szokás színes jelzőkkel illetni, de azért ilyen csúnyán nem szoktak besülni. Nem javított a helyzeten, hogy a cég ügyfélszolgálata sem állt a helyzet magaslatán, a panaszkodó ügyfeleknek csak konkrétumok nélküli sablonválaszokat adtak a munkatársai.
A Google azzal magyarázta a bizonyítványt, hogy nem volt elég embere a problémák megoldására. Az optikai vezetékes technológiai miatt elég sok időbe tellett az új munkatársak betanítása, és persze a hó és az extrém hideg is nagyban hátráltatta a munkát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!