Emiatt az online western miatt érdemes volt feltalálni a netet

2019.02.05. 11:52

A több mint fél évtizeden át készülő, és költségvetésében a hollywoodi blockbusterekkel vetekedő western környezetben játszódó Red Dead Redemption 2 a tavalyi év egyik legsikeresebb játékaként írta be magát a történelemkönyvekbe. Mi is leteszteltük (kőkemény munka volt), és megállapítottuk, hogy a grafika egyszerűen pazar, az irányítás és a harcrendszer remek, a játékmenet szuper, és még a sztori is rendben volt. Az tény, hogy a végére egy kicsit repetitívvé vált, és nem jelentett igazán komoly kihívást leszámolni a gépi intelligencia által irányított ellenfelekkel.

A fejlesztő cég hamar nyilvánvalóvá tette, hogy a hagyományos egyjátékos mód után kijön egy online ingyenesen (azaz ha valaki megvette az alapjátékot, akkor nyomhatja ezzel is) játszható változattal is, amelyet nagyjából a megjelenés pillanatától nyúzunk kisebb-nagyobb rendszerességgel. Azt fontos megjegyezni, hogy a szoftver még mindig "publikus béta" állapotban van, tehát még nem a végleges verzió, apróságokat még mindig változtatnak rajta, de már nagyon jól látszik, hogy mi volt a koncepció, és hogy mennyire sikerült azt megvalósítani, valamint, hogy mindez mekkora játékélményt nyújt.

A koncepció

Az alapkoncepció olyan, mintha egy szerepjátékot játszanánk, hiszen egy nulladik szintű maflával indul a kaland, aki csak akkor juthat jobb fegyverekhez és felszereléshez, ha magasabb szintre lép, ami megfelelő mennyiségű "tapasztalati pont" összeszedése után következik be. Tapasztalati pontot úgy szerezhetünk, ha végrehajtunk bizonyos küldetéseket, amelyeket a gépi szereplőktől szedhetünk össze, ha lelövöldözünk embereket állatokat, banditafészkeket füstölünk ki, illetve ha elérünk bizonyos határpontokat, mondjuk leszedünk 5-20-50-100-500 madarat lóhátról, vagy stb. Tehát tulajdonképpen a játék célja az, hogy minél több ilyen tapasztalati pontot szerezzünk, hogy minél magasabb szintre jussunk, hogy jobb tulajdonságaink és fegyvereink legyenek, aminek köszönhetően jobb esélyünk van az életben maradásra.

A Red Dead Redemption 2 OnlineForrás: Origo

A vadnyugaton az élet ugyanis kőkemény. Egyrészt a gépi ellenfelek sokkal-sokkal durvábbak, mint az eredeti játékban. Másrészt pedig ott vannak a hozzánk hasonló hús-vér emberek, akikkel vagy összeállunk egy közös bandába, vagy pedig csak egymás útját keresztezzük, aminek gyakran csetepaté a vége. Attól nem kell tartani azért, hogy állandóan egymás sarkát taposnánk, hiszen

az alapjátékból megismert hatalmas területen lehet tevékenykedni, úgy, hogy rajtunk kívül még 24 másik valódi játékosnak jut hely.

Az ő pozíciójukat kis pöttyök jelölik, tehát ha nagyon akarjuk, azért össze tudunk futni másokkal.

A vadnyugat nem egy babazsúrForrás: Origo

A többi emberrel leginkább a küldetéseink teljesítése során találkozunk. Ezek a feladatok meglehetősen különbözőek lehetnek, egy farkas levadászásától levelek kihordásán keresztül postakocsik elrablásáig vagy a konkrét fejvadászatig terjed a skála. Csakhogy a legtöbb esetben lehetősége nyílik a többieknek arra, hogy bekavarjanak nekünk, azaz ellopják a leveleinket, elszedjék a kiszállításra váró csomagot, leszedjék a lovunkról a farkas bőrét vagy meglovasítsák a lovaskocsit, amiért cserébe ők kapják a tapasztalati pontot és a munkadíjként járó pénzt. És természetesen mi is megcsinálhatjuk velük ugyanezt. Tehát az emberi játékosok gyakorlatilag egymás vérét szívják, és egymással genyóznak. A Red Dead Redemption 2 online verziójában pedig nagyon könnyű meghalni, gyakorlatilag akár egy szerencsés lövés is elég lehet. Ezt követően néhány másodperc múlva feltámadunk, de ennyi idő pont elég, hogy elvigyék a cuccunkat, és bukjuk a feladatot. Ettől az egész játéknak lesz valamilyen meglehetősen egyedi hangulatú túlélés jellege, ahol nyoma sincs a Winettou-filmekből megismert bajtársias romantikának. A találkozó játékosok sokszor inkább nagy ívben kikerülik egymást, mert mindenki bizalmatlan, senki sem akar belekerülni valami idegesítő lövöldözésbe, ahol könnyen ő húzhatja a rövidebbet.

Nyeljük a port, de a fuvarnak célba kell érnie!Forrás: Origo

Az eredeti játékban a pénzszerzés nem okozott problémát, sőt egy idő után már úgy dúskáltunk benne, mint Dárius király. Nos ez itt még véletlenül sincs így, emiatt a pénzszerzés központi részét képezi a tevékenységünknek. Konkrétan kuporgatni kell, élére rakni a dollárokat, hogy lehessen venni két-három hetente egy szebb, jobb, újabb fegyvert, vagy töltényt, ami teljesen szokatlan élmény a Red Dead Redemption 2-ben. Sokszor konkrétan órákat töltöttem valami eldugott helyen prémvadászattal, meg bogyógyűjtögetéssel, mert abból is bejön némi della, és addig sem találkozom másokkal, akik az életemre törnek.

Pisztolyhősök paradicsoma

Ha valaki a szerepjáték helyett a színtiszta akciót keresi, az sem fog csalódni. Különféle egyéb játékmódokkal mulathatjuk az időt, így például van Deathmatch, ahol összeeresztenek harminc embert egy meghatározott időre, és akinek a végén több pontja (skalpja) van, az nyert.

A hatlövetű a törvényForrás: Origo

Létezik ennek Sudden Death (mindenkinek egy élete van), és Battle Royale (folyamatosan szűkül a tér) változata is, sőt, aki akar, még lóversenyezhet is a többiekkel.

Jobb, mint az eredeti

A Red Dead Redemption 2 online változata szó szerint jobb, mint az agyondicsért, és tényleg nagyon klassz eredeti játék. A grafika és a játékmenet maradt első osztályú, de eltűnt a kissé dagályos sztorival, viszont a küldetések változatosabbak, sokkal nehezebb, a kihívás óriási, viszont emiatt az ember az apró sikereknek is nagyon tud örülni. Mindenfajta túlzás nélkül állíthatom, hogy már pusztán ezért a netes változatért megérné megvenni a játékot, mert egyszerűen iszonyúan addiktív, változatos, és egyszerűen jó vele elütni az időt.