A zeneipar átalakulóban van, amelyet jól mutat, hogy az elmúlt időszakban jelentősen lecsökkent az eladott zenei nagylemezek száma, és ez nemcsak a fizikai hordozókra vonatkozik, hanem a digitális formátumokra is. Az elmúlt egy évtizedben az Egyesült Államokban félmilliárdról 169 millióra, azaz harmadára csökkent az értékesített albumok mennyisége. Ez a folyamat visszafordíthatatlannak tűnik, még akkor is, ha például a vinyl lemezek hatalmas erősödéssel másodvirágzásukat élik épp a zenei piacon.

Az egész hátterében az internet és az online zenei szolgáltatások elterjedése áll. Egyre több előadó dönt úgy, hogy elengedi a megszokott formát, és inkább egyesével jelenteti meg a dalait a különféle netes szolgáltatásokon (pl. Spotify, Deezer, vagy akár a YouTube), ahelyett, hogy egyszerre jelentkezne 10-12 friss szerzeménnyel. Ez persze azt is jelenti, hogy ezzel együtt a hagyományos lemezekről, a CD-ről vagy vinylről is le kell mondaniuk, de ez a kompromisszum belefér.

Így ugyanis nem kell hosszú időt stúdióban tölteni, és nem 2-3 évente, a lemezmegjelenés idején szólnak róluk a hírek és van velük tele a sajtó.

Tehát lassan-lassan eltűnnek az albumok, ami egy természetes folyamat, de ez egyben azt is jelenti, hogy idővel búcsút mondhatunk a látványos lemezborítóknak is. Pedig ezek között akadnak kimagasló, valóban értéket jelentő képzőművészeti alkotások, viszont az is igaz, hogy az évek, évtizedek során rengeteg rettenetesen gagyi, nevetséges és szánalmas lemezborító született. Ezekből készítettünk egy remek kis válogatást, amely a galériára kattintva érhető el!

A képre kattintva csodás munkákat nézegethet. Figyelem, felkavaró tartalom is lehet köztük!Forrás: Origo

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!