Nem érdeklik a tények a Facebookot

2019.02.03. 10:07

Elege lett a vállalat hozzáállásából az egyik tényellenőrző partnerének.

Továbbra is futótűzként terjednek a hamis információk a Facebookon, pedig a vállalat már évek óta folyamatosan tűz alatt áll, hogy kezdjen valamit a problémával. A Facebook válasza erre az volt, hogy partnerségre lépett számos tényellenőrzésre szakosodott szolgáltatóval: ezek próbálnak minél több a közösségi oldalon népszerű cikket értékelni a tényszerűségük alapján, megjelölni a megbízhatatlan cikkeket és információforrásokat.

Mark ZuckerbergForrás: AFP/Gerard Julien

A Facebookkal 2016 óta együttműködő, a tényellenőrző szolgálataiért tavaly 100 ezer dollárt (27,7 millió forintot) bezsebelt Snopes most megszakította az együttműködést Mark Zuckerberg cégével, bár a jövőben nem zárja ki a további partnerséget.

A vállalat döntésének két oka van: egyrészt kevesellte a bérezést, másrészt pedig nem látta értelmét a munka folytatásának.

Az egyik szerkesztő szerint az egész tényellenőrzési kezdeményezés a jelenlegi formájában egy semmit sem érő látszatintézkedés. A Facebook csak arra használja, hogy elmondhassa a sajtónak és a hatóságoknak, miszerint harcol az álhírek terjedése ellen. A szerkesztő benyomása szerint a céget mindig az érdekli elsősorban, hogy minél több pénzt keressen, a nagy felhasználói aktivitást kiválót álhírek pedig nagyon is kapóra jönnek, mikor a bevételének maximalizálásáról van szó.

Konkrét példaként azt hozta fel a volt szerkesztő, hogy Mianmarban a Facebook vált az online gyűlöletbeszéd központjává, és hiába panaszkodott folyamatosan a jelenség miatt, a céget egyáltalán nem érdekelte a saját felhasználási feltételeivel nyilvánvalóan szembenő probléma.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!