2018 vége nehéz időszak volt az okostelefonok gyártói számára. Nem remekelt a Sony sem október és december között, bár a japán cég egyéb divíziói jól teljesítettek, ezért ellensúlyozták a mobilos részleg veszteségeit.
Bár a Sony eladásai éves szinten csökkentek, a nyeresége nőtt éves szinten. Elsősorban a zenének, a játékoknak, az otthoni szórakoztatási eszközöknek köszönheti ezt a vállalat. A mobilos részleg azonban veszteségesnek bizonyult.
A Sony az utolsó negyedévben 37 százalékkal kevesebb okostelefont tudott eladni, mint egy évvel korábban. Mindez 142 millió dolláros veszteséget is jelentett.
Az eladások főként Japánban, Európában és Latin-Amerikában zuhantak meg, de ha nem csökkentik a működési költségeket már korábban, a helyzet állítólag rosszabb lenne.
A Sony nem túl optimista. A jelenlegi becslései szerint 2018. áprilisa és 2019. márciusa között 6,5 millió okostelefont adhat el (korábban 7 millióra számítottak, pedig 2017-ben még 13,5 milliót adtak el).
Ez a szám nagyon alacsony, ugyanis a szintén küszködő LG, amely jelenleg a hetedik legnagyobb a piacon, 9,5 millió darabot adott el csak 2018 utolsó negyedévében.
A Sony az 5G érkezésével és némi szerencsével talán ismét magára találhat.