Visszakérhetik a pénzüket a cég termékeivel rendelkezők.

A vadiúj termékkategóriák létrejöttekor általában hatalmas tolongás támad a piacon, rengeteg cég próbálja meggyőzni a vásárlókat arról, hogy a megoldásait válassza. Persze idővel megkezdődik a piac kitisztulása, a gyártók kevésbé sikeres fele lehúzza a rolót, vagy legalábbis befejezi az adott terméktípus forgalmazását. Az okosotthonos kütyük piacán is megkezdődött ez a folyamat, a héten egyesült államokbeli Lowe's áruházlánc jelentette be, hogy 2019. március 31-gyel leállítja az Iris okosotthonos platformjához tartozó online szolgáltatásokat.

A kép csak illusztrációForrás: www.wink.com

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Iris családhoz tartozó kütyük (többek közt WiFi vezérlőhubok, izzók, biztonsági kamerák, programozható fali konnektorok, termosztátok) rosszabb esetben teljesen működésképtelenné válnak, jobb esetben pedig csak elveszítik az okosfunkcióikat.

A Lowe's szerencsére nem hagyja cserben a vásárlóit, az érintett kütyüivel rendelkezők visszavihetik a termékeket. Az elmúlt 90 napban vásárolt és még nem beszerelt eszközök esetén normál pénzvisszatérítéssel kérhetik vissza pénzüket, a többi vásárló pedig az említett dátumig az Iris platform mobilappján keresztül visszavásároltathatja a céggel az érintett termékeket.

Az utóbbi esetben a megfelelő összeget nem készpénzben vagy banki utalással, hanem egy előre feltöltött VISA bankkártya formájában kapják meg az ügyfelek, ami elég szokatlan eljárás.

A cég beszámolója szerint egyes termékei kompatibilisek az alternatív okosotthonos platformokkal, például a Samsung SmartThingsszel, így ezeknek a komponenseknek a megtartásában lehet ráció.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!