A héten egy hosszabb cikkben már beszámoltunk a hírről, hogy tizenhárom év után a tavalyi utolsó negyedévben Spotify végre nyereségessé vált: a fordulathoz 96 millió prémium előfizetőre volt szüksége, akik a havidíjon keresztül 1,32 milliárd eurót lapátoltak be a vállalatba. A zenestreamelő felhasználóinak nagyobbik része ettől függetlenül reklámokkal megtámogatott ingyenes fiókkal rendelkezik; a kérdéses időszakban 116 millióan használták közvetlen fizetés nélkül a szolgáltatást, ők 175 millió euró bevételt termeltek a hirdetéseken keresztül.
Az ingyenes és fizetős felhasználókból származó bevétel mennyisége meglepően aránytalan, éppen ezért is tökéletesen érthető, hogy a Spotify a március elsejével életbe lépő új végfelhasználói licencszerződésében konkrétan
megtiltja az ingyenes felhasználóknak a reklámok blokkolását.
A cég technikai megoldásokat is kidolgozott a hirdetések blokkolásának a detektálására, a praktikán kapott felhasználók fiókjait fel fogja függeszteni.
Nem világos, hogy jelenleg a Spotify ingyenes változatával rendelkező zenehallgatók körülbelül mekkora hányada használ illegálisan módosított kliensprogramokat a reklámok kikerülésére. Viszont tavaly márciusban már volt egy kisebb kitiltási hullám, a szolgáltatás becslései szerint akkoriban az ingyenes ügyfelek olyan 2 százaléka blokkolta a hirdetéseket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!