Egyre többet költenek appokra az iPhone-tulajdonosok

2019.02.15. 19:48

Amerikában 36 százalékkal többet költöttek appokra az iPhone-felhasználók, mint egy évvel korábban.

Minden jel arra utal, hogy beérett az Apple fejlesztőkre gyakorolt nyomása, vagyis hogy az óriáscég mindenáron előfizetéses appok formájában kívánta növelni a szolgáltatásokból származó bevételeit.

A Sensor Tower jelentése szerint egy átlagos amerikai iPhone-tulajdonos tavaly 79 dollárt költött el fizetős appokra és előfizetésekre. Ez 36 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Forrás: Mashable

Az Apple már az iPhone-eladások visszaesése előtt eldöntötte, hogy nagy mértékben koncentrál majd a szolgáltatásokból származó bevételeire. Az App Store, az Apple Music, az AppleCare, az Apple Pay, az iTunes és az egyebek mellett hamarosan videós streamingszolgáltatása is lehet a cégnek, valamint fizetős hírszolgáltatása.

A szórakoztató appokra átlagosan 8 dollárt áldoztak egy év alatt az amerikaiak, ez 82 százalékkal több, mint 2017-ben. Az előfizetéses appok bevételei is nagy mértékben emelkednek, valamint az egészséggel és fitnesszel kapcsolatos appokra is többet áldoznak. A legtöbbet persze játékokra költik az emberek, egy amerikai átlagosan 44 dollárt. Ez 22 százalékkal több, mint 2017-ben.

Az Apple szolgáltatásokkal foglalkozó divíziója a második legnagyobb, és jelenleg a legnyereségesebb. A Google 10 milliárd dollárjának is ez a részleg örülhetett (amit az alapértelmezett keresőként való használatért adott a Google).