Leszámol a drága műsoraival a YouTube

2019.03.26. 08:06

Már kevésbé tartja fontosnak a saját gyártású tartalmakat.

A Bloomberg értesülései szerint a YouTube részben kihátrált a saját gyártású tartalmak készítése mögül, a kezdeményezést annak idején a havidíjas YouTube Premium (leánykori nevén YouTube Red) eladása érdekében találta ki. Ezek szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket az elképzelés, ráadásul időközben eldurvult a saját gyártású videotartalmak terén a piaci rivalizálás: a Netflix után az Amazon és az Apple is saját gyártású műsorok készítésébe fogott, méghozzá a milliárd dollárokból.

Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens

A projekt mögül való kihátrálás nem meglepő, hiszen a YouTube nem szenved hiányt az exkluzív és minőségi tartalmakból, szinte nincs olyan téma, amivel ne foglalkozna legalább néhány félprofi youtuber. A YouTube Premium eladásához nincs szükség saját gyártású tartalmakra, a reklámmentesítés pont elég lehet a rengeteg videót és zenevideót nézők számára, hogy kifizessék a 12 eurós (3800 forintos) havidíjat.

Magyarországon még mindig nem érhető el a YouTube Premium, de ha elindul, akkor nem lepődnénk meg az alacsonyabb havidíj láttán.

A hírek szerint a racionalizálás miatt kaszát kapott az Origin sci-fi sorozat és az Overthinking with Kat & June, továbbá a YouTube már nem fogad már olyan műsorötleteket a tartalomkészítőktől, amelyeknek drága volna a megvalósítása.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!