Videojáték segíthet a Notre-Dame újraépítésében

2019.04.17. 18:07

Az Ubisoft egyik művésze két éven át dolgozott a lemodellezésén.

Alig aludtak ki a Notre-Dame lángjai, azonnal globális összefogás indult a várhatóan évekig tartó és csillagászati árú újraépítési munka segítésére, csak úgy özönlenek a pénzbeli és tárgyi felajánlások a vállalatoktól és magánszemélyektől. A projektet nem csak az anyagiak hátráltatják majd, akad egy másik probléma is: a mérnököknek és művészeknek referenciaként használható anyagokra lesz szükségük, hogy képesek legyenek a lehető legpontosabban újraalkotni a megsemmisült szerkezeteket.

Assassin's Creed UnityForrás: Ubisoft

Ehhez váratlan helyről kaphatnak óriási segítséget: a francia Ubisoft által fejlesztett, 2014-ben megjelent Assassin's Creed Unityben bejárható és megmászható helyszín a Notre-Dame. A videojátékok általában csak nagy vonalakban szokták csak lemásolni a valós helyszíneket, legfeljebb egyes részleteik esetében vigyáznak a pontosságra, azonban

jelen esetben nem ez történt.

Caroline Miousse, a Unity egyik felelős művésze a The Verge-nek adott interjújában elárulta, hogy két éven át dolgozott megszállottan a Notre-Dame minél precízebb lemodellezésén, még arra is ügyelt, hogy a téglák a megfelelő helyekre kerüljenek a falakban. Itt-ott persze kissé belenyúlt a dizájnba, plusz a játékosok mozgásának a segítése érdekében is történt néhány módosítás, de általánosságban véve rendkívül részletes és precíz munkát végzett, ami nagyban segítheti majd az újratervezést.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!