A Sony mobilos részlegétől ugyan nem áll távol az innováció, azonban az elmúlt években anyagilag folyamatosan csak szenvedett a leánycég, egyszerűen nem képes tömegek számára vonzó készülékeket gyártani. Az érdekesebb fejlesztései általában megragadnak a felső kategóriás modelljeiben, a masszívan kevesebb hasznot hozó belépőkategóriában és az alsó-középkategóriában pedig versenyképtelenek a termékei. A gondjait pedig nem foghatja arra a gyártó, hogy ne támogatnák a mobilszolgáltatók, hiszen folyamatosan árulják a készülékeit.
A Sony legújabb pénzügyi beszámolójából (PDF) kiderült, hogy a mobilos divízió tavalyi éve egy totális katasztrófa volt. A 2017-es 13,5 millióval szemben tavaly már csak 6,5 millió okostelefont értékesített, ráadásul a tavalyelőtti 27,6 milliárd jenes (71,6 milliárd forintos) éves vesztesége tavaly 97,1 milliárd jenre lőtt ki.
A tavalyi évben durván 252 milliárd forintos veszteséget termelt a Sony Mobile.
A komplett Sony összességében jól teljesített, elsősorban a zenei és a videojátékos részlegeinek jó teljesítménye pedig nagyjából képes volt ellensúlyozni a mobilos részleg eszement veszteségét.
Viszont a részvényesek szemszögéből jogos a kérdés, hogy a cég vezetése meddig kívánja tolerálni a mobilos részleg szenvedését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!