Nehéz eladni a játékstreamelést

2019.04.29. 12:07

Kínosan népszerű a PlayStation Now játékletöltési opciója.

A játékkiadók már évek óta hangoztatják, hogy a videojátékok jövőjét a felhőben képzelik el. Ezalatt azt kell érteni, hogy a játékok távoli szervereken futnak, a játékosok által használt eszközökre pedig egy videofolyam formájában jut el a képük és hangjuk. A megoldással teljesen megszüntethető volna a kalózkodás, a játékosoknak pedig nem kellene drága konzolt vagy számítógépet vásárolniuk a játékhoz.

Számítógépeken is elérhető a PlayStation Now, de be kell hozzá szzerezni egy PlayStation 4 gamepadetForrás: Sony

A streamelés további előnye, hogy a fejlesztőknek elég lenne egyetlen verzióban elkészíteniük a játékaikat, hiszen mindegy, hogy a játékosok számítógépre, konzolra, okostelefonra, vagy éppen okostévére streamelik-e a képüket és a hangjukat. A koncepció megfelelő működéséhez persze rengeteg technikai részletet kell alaposan átgondolni, plusz a kliens és a szerver közti alacsony késleltetést is biztosítani kell.

Az efféle kihívások mellett ráadásul jelenleg ott tartunk, hogy

a gamerek még a játékstreamelés ötletével sem barátkoztak meg,

amire a Sony is rávilágított az elmúlt pénzügyi évet és negyedévet taglaló jelentésének az ismertetése során.

A vállalat bejelentette, hogy a havi 20 dollárért olyan 750 darab PS2, PS3 és PS4 játék streamelését lehetővé tevő PlayStation Now már 700 ezernél is több előfizetővel rendelkezik, a 2014-ben elindított szolgáltatás évente olyan 40 százalékkal növeli az előfizetői bázisát.

Ez nagyon tisztességes teljesítmény, de akad egy a játékkiadók számára minimum elgondolkodtató, hacsak nem kellemetlen hír.

A PlayStation Now tavaly szeptemberben új funkcióval bővült: a játékosok képesek letölteni a kínálatában lévő egyes PlayStation 2 és PlayStation 4 játékokat a PS4-eseikre, így netkapcsolat nélkül is tudnak játszani velük. A Sony szerint ez nagyban segített az új előfizetők bevonzásában, a meglévő előfizetők megtartásában.

A fekete leves, hogy néhány hónap leforgása alatt az offline futtatásra letöltött játékokkal eltöltött játékidő máris meghaladta a streamelt játékokkal eltöltött játékidőt.

Ha tehetik, akkor a gamerek inkább letöltik és klasszikus módon futtatják a játékokat, mintsem hogy streameljék azokat.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!