Milliókat kereshetnek óránként a játékstreamelők

2019.05.22. 10:07

A legnagyobb kiadók már eszement pénzeket hajlandóak költeni a twitchesek krémjére.

Az elmúlt években sok minden megváltozott a játékiparban, beleértve a játékok promócióját is. A The Wall Street Journal beszámolója alapján mostanra a Twitch kimagaslóan népszerű személyiségei kritikus szereplőkké váltak a vadiúj, nagy költségvetésű játékok reklámozásában; a legnagyobb játékkiadók óránként vagyonokat hajlandóak fizetni azért, hogy a megjelenésükkor streameljék a játékaikat a közönségüknek.

Forrás: Jéshoots / Pexels

A beszámoló szerint az Activision Blizzard, az Electronic Arts, a Take-Two és az Ubisoft a legnagyobb költők, a teljesen TOP streamereknek óránként akár 50 ezer dollárt is hajlandóak fizetni azért, hogy játszanak a legújabb játékaikkal. Az összeg olyan bruttó 14,6 millió forintnak felel meg, ami még tőlünk nyugatabbra is figyelemre méltó tarifa.

Kevesen képesek pár óra alatt megkeresni egy vidéki családi ház, vagy éppen egy nagyvárosi lakás árát.

A meghökkentő összegek magyarázata, hogy a klasszikus hirdetések futtatásához képest a streamereken keresztüli reklámozás masszívan hatékonyabb. A potenciális vásárlók érdemi benyomást szerezhetnek a játékokról, plusz a kedvenc twitches streamereik ajánlása már önmagában is rengeteget nyom a latban.

A streamereken keresztül történő hirdetéseket hitelesebbnek érzik a játékosok, amiben van valami, függetlenül attól, hogy a kedvenc twitches személyiségük a játék közvetítése közben halálra keresi magát.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!