A Google Duplex-hívások konkrétan negyedét emberek végzik a mesterséges intelligencia helyett.

A Google még tavaly mutatta be a fejlesztői konferenciáján a Google Duplex szolgáltatását, ami sokakat ámulatba ejtett. A funkció a Google Assistant segítségével, mesterséges intelligencia használatával képes például asztalt foglalni a felhasználónak egy étteremben.

Márciusban a funkció minden Pixel készüléken elérhetővé vált, Amerika 43 államában, továbbá az iPhone-okon is. A Duplex elvileg a fodrásznál vagy az autókölcsönzőnél is tud majd intézkedni helyettünk.

A The New York Times jelentése szerint azért még nem ért a csúcsra a technológia: a Duplex-hívások negyedét emberek kezdeményezik. Ezek 14 százalékát a Google Assistant indítja, de végül a Google call centerének kell közbelépnie.

Forrás: 9to5Google

A Google több szempontot is mérlegel, amikor eldönti, kell-e emberi munkaerő. Ha nem biztos, hogy a helynél lehet foglalni, vagy spamgyanú áll fenn, akkor a call center egyik munkatársa végzi a hívást. Ilyenkor ráadásul információt is gyűjthetnek a Duplex fejlesztéséhez.

A Google Assistant egyébként először az Open Table vagy a Yelp szolgáltatással próbálkozik, utána indít hívást vagy adja át azt embernek. Néha az éttermek fel sem veszik, mert spamtevékenységnek tűnik a hívás. Ezek viszont a Duplex korai napjai, a Google a visszajelzések segítségével sokat módosít még rajta.