Vicceset bakizott a Nokia

2019.05.27. 08:07

Pontosabban a HMD, feltalálta a fordított fényerőállítást.

Nem szokatlanok a kevésbé jól sikerült mobilreklámok, de a Nokia okostelefonokat készítő HMD Global közel-keleti és észak-afrikai régiókért felelős sajtósainak most sikerült különösen kínos helyzetbe hozniuk magukat. A napokban feltöltöttek egy reklámvideót az Instagramra, amelyben azt kívánták demonstrálni, hogy milyen fantasztikus találmány a kijelző automatikus fényerőállítása a Nokia mobilokban.

A kép csak illusztráció (Nokia 7 Plus)Forrás: HMD Global

Az adaptív fényerőállításról 2019-ben szokatlan reklámvideót látni, talán egy kézen meg lehet számolni, hogy hány androidos okostelefonból sikerült kihagyni az elmúlt öt évben ezt a funkciót. Ez hagyján, az teszi kínossá a helyzetet, hogy a videón magas környezeti fény mellett csökken a kijelző fényereje, alacsony környezeti fény esetén pedig növekszik.

A valóságban ez pont fordítva működik:

  • sok környezeti fény esetén növekszik a fényerő, hogy a felhasználó jól lássa a megjelenítő tartalmát;
  • kevés környezeti fény esetén pedig csökken a fényerő, hogy ne vakítsa el a mobilozót a kijelző.

Az ember azt hinné, hogy az ilyen egyszerű reklámvideók elkészítésekor simán csak lekamerázzák akció közben a telefonokat, de jelen esetben nyilván nem ez történt.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!