Kifejezetten etikusnak érzi a loot boxait az EA

2019.06.20. 12:08

Kinder-tojáshoz hasonlította őket egy brit meghallgatáson.

Jártak már jobb idők a gamerekre, a free to play mobiljátékok után a számítógépes és konzolos címeket is elárasztották az in-app vásárlások. Ráadásul PC-n és konzolon nem csak az ingyen játszható, de a teljes áron árult játékokba is beférkőztek.

Star Wars Battlefront 2Forrás: EA

Az in-app vásárlásnak alapvetően két fajtája van: a klasszikus IAP esetében a vevők előre tudják, hogy milyen játékbeli tárgyakat, erőforrások, egyéb előnyöket kapnak a pénzükért cserébe. A másik típus a sokat vitatott loot box, ami teljesen zsákbamacska, azaz a megfelelő sarc kifizetése után a gamerek véletlenszerűen kapnak valamit a lehetséges dolgokból.

A 2017 végén megjelent Star Wars Battlefront 2-ben olyan agresszív volt a loot box rendszer, hogy az óriási felháborodás miatt az EA kénytelen volt kikapcsolni és teljesen átdolgozni azt.

Emellett több országban is hatósági vizsgálatok indultak annak a kiderítésére, hogy a loot box szerencsejátéknak minősül-e.

A játékkiadók megelégedésére eddig csak Belgium minősítette szerencsejátéknak és tiltotta be a loot boxokat. Ettől függetlenül továbbra is folynak vizsgálatok az ügyben, az Egyesült Királyságban szerdán volt jelenése az Epic Games és az Electronic Arts jogi képviselőinek a parlament illetékes bizottsága előtt.

Az EA képviselője természetesen foggal-körömmel védte a vállalatnak évente 1 milliárd dollárnál is több bevételt hozó mikrotranzakciókat, típustól függetlenül.

Kerry Hopkins szerint loot box helyett a cég által „meglepetés-mechanikának" nevezett megoldás „kifejezetten etikus, kifejezetten szórakoztató, kifejezetten élvezhető" a játékosok számára.

A Kinder-tojáshoz hasonlította a loot boxot, szerinte az emberek szeretik a meglepetéseket, azért költenek ilyen sok pénzt rájuk.

Ez az érvelés ott sántít, hogy a mikrotranzakciós bevétel nagyja a játékosok egy kis táborától érkezik, őket Las Vegas után szabadon bálnáknak hívják az iparban. A fundamentális probléma, hogy a Kinder-tojásból nagyon sokan vásárolnak keveset, míg a mikrotranzakciók esetében a játékosbázis apró szeletétől jön a bevétel nagyja.

Hopkins gyakorlatilag az állította a parlamenti bizottságnak, hogy a pénzük racionális költésére valamilyen okból nem képes játékosok kíméletlen legombolása etikus és felelős vállalati magatartás az EA részéről.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!