Viccet csinált magából a Xiaomi

2019.07.06. 12:06

Klónozott, perrel fenyegetett, aztán pedig konkrétan lopott.

A Xiaomi alapvetően pozitív megítélésnek örvend, azonban a cég legnagyobb rajongói is kénytelenek beismerni, hogy sosem állt távol tőle az Apple megoldásainak kellemetlenül egyértelmű koppintása. Az elmúlt napokban sikerült viccet csinálnia magából a cégnek, hiszen először klónozott, majd perrel fenyegette az ezt szóvá tevőket, utána pedig klipeket lopott.

Xiaomi Mi CC9eForrás: Xiaomi

A sztori ott kezdődik, hogy a Xiaomi pár napja bejelentette Kínában a kifejezetten fiataloknak szánt Mi CC9 és Mi CC9e mobiljait, a jó minőségű előlapi kamerákra fókuszáló sorozatban lekoppintotta az újabb Honor telefonok egy részén használt trendi hátlapot, továbbá az Apple Memojit. A cég által Mimojinak nevezett szoftveres funkció lényege, hogy a felhasználók egy rajzolt stílusú fejecskére ráhúzhatják az arckifejezésüket, és ezt matricákként megoszthatják mondjuk a chatprogramokban.

Valahonnan ismerős a Xiaomi reklámvideójának a nyitóképeForrás: Weibo

A készülékek bejelentése után a kínai techsajtóban többen szóvá tették, hogy a Xiaomi milyen kellemetlenül leklónozta az Apple Memojit, nem csak funkcionalitás, de az elérhető fejecskék vizuális stílusát tekintve is. Erre a mobilgyártó egy sajtóközleményben perrel fenyegette meg a klónozási vádakat felhozókat, hiszen a cég szerint abszolút alaptalan a vád, szokása szerint most is tiszteli mások szellemi tulajdonait.

Ezzel azt hittük, hogy véget ért a történet, de nem: a Xiaomi kiadott egy reklámvideót a Mimojihoz, amelyben konkrétan részleteket emelt át az Apple Memoji egyik hirdetéséből. Ezúttal nem klónozásról van szó, hanem konkrét lopásról, az Apple reklámvideójából kivágott részleteket tett a saját hirdetésébe.

A cég szerint egyes munkatársai véletlenül „rossz anyagokat" töltöttek fel, így történhetett meg a sajnálatos eset.

További érdekesség, hogy az elmúlt hetekben ez már a Xiaomi második botránya, júniusban a spanyol kirendeltsége egy rendkívül tehetséges illusztrátor és grafikus anyagait használta engedély nélkül. Peter Tarka ráadásul az LG megrendelésére készítette a kérdéses képeket, a dél-koreai gyártó fel is használta azokat a reklámjaiban.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!