Fejlesztőket perel hirdetési csalásért a Facebook

2019.08.08. 08:07

Amiben az a megdöbbentő, hogy ez az egyik első ilyen per.

Mostanra valószínűleg mindenki hallott már a hirdetési csalásokat megvalósító kártevőkről, érkezzenek azok számítógépes vagy mobilos kártevők, vagy rosszindulatú böngészőkiegészítők formájában. Az informatikai hírekben aránylag rendszeresen lehet olvasni, hogy hirdetési csalásos kampányokat fedeztek fel, az éppen érintett programboltból törölték a rosszindulatú szoftvereket, mivel azok titokban hirdetéseket kattintottak le, esetleg lecserélték a weblapokon megjelenő reklámokat a sajátjaikra.

Mark ZuckerbergForrás: AFP/Gerard Julien

Felmerülhet a kérdés, hogy mi történik ezután, beperlik vagy feljelentik a hirdetőcégek a csalókat? A Facebook jóvoltából most kiderült a meztelen igazság: tipikusan abszolút semmi sem történik a hirdetési csalást elkövetőkkel, maximum elveszítik az összecsalt bevételük azon részét, amit még nem sikerült kiutaltatniuk maguknak.

Ezzel véget ért a történet, ha van kedvük hozzá, akkor újabb csalási kísérleteket tehetnek.

Ez úgy derült, hogy a Facebook egy sajtóközleményben elbüszkélkedett a hongkongi LionMobi és a szingapúri JediMobi cégek reklámcsalás miatti beperlésével, állítólag ez az egyik első efféle pereskedés az online hirdetőipar történetében. A cégek olyan a Play Áruházban is publikált androidos appokat készítettek, amelyek hamis reklámlekattintásokat generáltak a Facebook rendszerében, ezzel bevételhez juttatva a fejlesztőket.

A Facebook visszatérítette a csalásban érintett hirdetők pénzét.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!