Instagramozók millióit profilozta egy reklámcég

instagram
Instagram
Vágólapra másolva!
Kijátszotta a közösségi hálózat védelmét, megsértette a szabályzatát.
Vágólapra másolva!

Csúnya reklámipari túlkapásra hívta fel a figyelmet a Business Insider: a Hyp3r nevű marketinges startup az Instagram több millió felhasználója után kémkedett, hogy aztán a partnerei hatékonyabban célozhassák meg őket a hirdetéseikkel.

Instagram Forrás: Lisa Fotios / Pexels

A beszámoló szerint a vállalat az Instagram egyes biztonsági hiányosságait kihasználva képes volt sok millió nyilvános posztból kinyerni a felhasználók tartózkodási helyét, emellett lementette a profiljaikban lévő leírásokat, az alapesetben 24 óra után megsemmisülő történeteiket, és képfelismerő szoftvert futtatott a megosztott képeiken.

Fontos megjegyezni, hogy Hyp3r által begyűjtött és tárolt felhasználói információk mind nyilvánosak voltak, éppen ezért is védekezik azzal a cég, hogy nem sértette meg az Instagram üzleti feltételeit és az adatvédelmi törvényeket.

Viszont jogilag aggályos, hogy a tevékenységének az elvégzéséhez az Instagram kódjának több részét is visszafejtette a Hyp3r, az így szerzett ismeretekkel volt képes kikerülni egyes adathozzáférési korlátozásokat.

A botrány hatására az Instagramot birtokló Facebook kitette a Hyp3r szűrét mindkét közösségi szolgáltatás marketinges partnerei közül, továbbá ügyvéden keresztül felszólította a felhasználói adatok gyűjtésének végleges befejezésére. Emellett felszólította a begyűjtött adatokkal való elszámolásra, és technikai lépéseket tett az efféle incidensek megakadályozása érdekében.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!