Tavalyhoz képest jobb és drágább notebookot veszünk

2019.10.18. 10:08

Négy éve még 120-150 ezer forintért, idén azonban már átlagosan 223 ezer forintos bruttó áron választottak noteszgépeket a vásárlók a Notebook.hu-nál, ami mintegy 23 ezer forinttal magasabb a hazai átlagnál. Érdekesség, hogy jelenleg a gamer készülékek népszerűsége hajtja előre a legjobban a magyar piacot. A szupervékony kivitelű, de munkaállomás teljesítményét kínáló típusok terén is bővülésre számít a kereskedő

Forrás: Asus

Egyre érettebbé válik a magyar notebook-piac: a GfK statisztikái szerint az átlag magyar ötévente cseréli le számítógépét, egy tipikus vásárló élete negyedik vagy ötödik hordozható gépét vásárolja meg. Bár kevésbé könnyen hurcolhatók, az eladott noteszgépek nagyobbik hányada (65 százalék) 15-16 col közötti méretű képernyővel rendelkezik, és mostanra a gépek 70 százalékát legális operációs rendszerrel együtt vásárolják.

Bár a noteszgépek piaca itthon összességében zsugorodik, ám ez leginkább a belépőszintű, és alsókategóriás (bruttó 200 ezer forint alatti árú) modelleket érinti Magyarországon.

Ugyanakkor a Notebook.hu esetében ezt a visszaesést ellensúlyozza, hogy az ennél drágább gamer, tehát az alapgépeknél erősebb grafikus gyorsítóval szerelt, játékok futtatására optimalizált noteszgépek eladásai 35 százalékkal bővültek egy év alatt, ami mintegy 15 százalékkal jobb a hazai átlagnál.

A gamer gépek mellett a könnyű és vékony kivitelű, ám nagyteljesítményű hardverrel szerelt hordozható munkaállomások eladásai is emelkedni kezdtek: a jellemzően 300 ezer forintnál drágább modellek már alkalmasak komolyabb grafikus, videós vagy tervezési feladatokra, de a kreatív vagy mérnöki munkát végzők mellett már azok is előszeretettel vásárolják ezeket, akik hobbiszinten fotóznak vagy videóznak.

Mivel az utóbbi években a noteszgépek kiforrottabbá váltak, ezért ritkábban kell cserélni őket, ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy ha már rászánta magát a cserére egy vásárló, akkor általában a korábbinál nagyobb tudású modellt választ

- mondta el Farkas András, a Notebook.hu ügyvezetője.

Míg négy évvel ezelőtt a notebookok többségét még üzletben vásárolták Magyarországon, addig mostanra az online megrendelés lett a gyakoribb (60 százalék) az offline vásárlásnál (40 százalék). Az online igényelhető hitelkonstrukcióknak köszönhetően minden ötödik gépet hitelre vásárolják itthon, a Notebook.hu esetében az OTP-vel közös ingyenhitel bevezetése nyomán 14 százalékkal emelkedtek az eladások.

Forrás: MSI

Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentése egyébként az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a hagyományos PC-piac stabil növekedést ért el a a harmadik negyedévben, amelynek során mind az asztali PC-k, mind pedig a notebookok eladásai elég jól teljesítettek. A jó eredmény leginkább annak köszönhető, hogy számos nagyvállalat megkezdte az átállást a Windows 10 operációs rendszerre.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!