A VR-exkluzív spinoff elkészítése revitalizálta a fejlesztőcsapatot.

A héten bejelentett, ráadásul négy hónap múlva már meg is jelenő Half-Life: Alyx erősen megosztotta a Valve játékszériájának a rajongóit. Az alapvető probléma, hogy a tizenkét éve megjelent Half-Life 2: Episode Two egy súlyos cliffhangerrel zárult, az új játék viszont a Half-Life és a Half-Life 2 között játszódik, azaz nem fog folytatódni a lezáratlanul maradt sztori.

Half-Life: AlyxForrás: Valve Software

Ami ennél is bosszantóbb, hogy az új játékhoz kötelezően VR-headset kell, ám a Steam statisztikái szerint ilyenje jelenleg csak a számítógépes játékosok 1 százalékának van, így

a fanok oroszlánrésze nem is lesz képes játszani az új játékkal.

Ez körülbelül olyan, mintha a Valve szándékosan trollkodna a széria rajongóival: bő tíz évnyi könyörgés után végre hajlandó nekik készíteni egy Half-Life-ot, de a többségüknek nem adja meg a lehetőséget arra, hogy játsszanak vele.

Annyi jó hírrel tudunk szolgálni, hogy a Half-Life: Alyxon programozóként és dizájnerként dolgozó David Speyrer szerint a Valve rengeteg fejlesztője már régóta szeretett volna újból egy Half-Life-on dolgozni, az Alyx fejlesztése pedig csak megerősítette őket ebben. A csapat momentán az Alyx befejezésével van elfoglalva, nagyon kíváncsiak a kritikai fogadtatására, és mindenképp szeretnének a jövőben is foglalkozni a szériával.

Ez persze sok mindent jelenthet, és csak remélni tudjuk, hogy ha valaha sikerül elkészíteniük a Half-Life 3-at, akkor azzal a sorozat legtöbb rajongója képes lesz majd játszani.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!