Nyolc dolog, amit mindenképp tudnia kell az új Half-Life-ról

Vágólapra másolva!
A Valve a múlt héten végre bejelentette a Half-Life új részét. Igaz, nem úgy, ahogy arra a legtöbben számítottak: nem a Half-Life 3 készül, hanem Alyx alcímmel egy kifejezetten virtuális valóságra kihegyezett anyag. Csalódni azonban nem fogunk, összeszedtük a legfontosabb információkat, amiket mindenképpen érdemes tudni a készülő játékról!
Vágólapra másolva!

1. Ez a Valve eddigi legnagyobb játéka

Greg Coomer, a játék egyik tervezője elárulta, hogy soha nem dolgozott még a stúdiónál egy játékon egyszerre ennyi ember, mint a Half-Life: Alyx esetében. Ráadásul a fejlesztők körülbelül harmada már dolgozott korábbi Half-Life-játékokon, néhányan még az eredeti első részen is, úgyhogy a tapasztalat egészen biztosan megvan.

De ezzel együtt sok új arc is csatlakozott a fejlesztéshez, köztük olyanok, akik a Valve által megvásárolt Campo Santo stúdió munkatársai. Coomer szerint ez nagyon fontos, ők ugyanis másfajta szemlélelet, frissességet hoztak a projektbe.

Ezen kívül kiderült az is, hogy már legalább 4 éve dolgoznak a Half-Life: Alyx fejlesztésén. Kész csoda, hogy egészen sikerült titokban tartani.

hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx

2. Nem is Half-Life-ot akartak készíteni

Robin Walker, a játék egyik programozója elárulta, hogy eredetileg nem volt cél egy Half-Life-játék fejlesztése. A dolog úgy indult, hogy elkezdtek kísérletezni a virtuális valósággal, és ehhez építettek egy olyan prototípus játékot, ami történetesen a Half-Life 2 grafikai elemeit használta. Ezen kívül az alapvető mozgáskultúra és irányítás is innen jött.

Az egész egy 15 perces prototípus volt, azonban ahogy kipróbáltatták mindenféle emberrel a játékot, azt vették észre, hogy akár 40.50 perceket is el tudtak szórakozni, és olyan dolgokat csináltak a játék világában, amire még a fejlesztők sem gondoltak. A Valve szerint a játékosok egészen másként viselkedtek a prototípus virtuális valóságában, mint amikor simán tévén vagy monitoron játszottak.

3. Hosszú lesz és tartalmas

A Valve egyértelműen azt ígéri, hogy a Half-Life: Alyx nem csak egy kis VR-os kitérő a sorozat számára, hanem egy igazi, teljes értékű epizód. Megerősítették, hogy minden játékelem jelen lesz, ami a Half-Life gerincét adja: felfedezés, feladványok megoldása, harc és komoly történet is.

És ha már a történet szóba került: az anyag a Half-Life első két része között játszódik, a főszereplő pedig a második epizódban mellékszereplőként megismert Alyx, valamint az ő apukája, Eli. Ketten szervezik meg az ellenállást a Földet igába hajtó idegen Combine nevű faj ellen. A helyszín ezúttal is a City 17 nevű város lesz.

A Valve szerint a saját belsős tesztelőiknek körülbelül annyi időbe kerül végigvinni a játékot, mint a Half-Life 2-t, de néhányaknak még tovább is tart, ugyanis a virtuális valóság arra ösztökél, hogy alaposabban derítsük fel a környezetünket. Tehát legalább 20 órányi szórakozásra biztosan számíthatunk.

Forrás: Valve

4. Először szólal meg a főszereplő

A Half-Life-játékok eddigi főszereplője, Gordon Freeman sosem szólalt meg, mindig csak beszéltek hozzá. Ez azonban a készítők szerint nem lett volna jó megoldás Alyx esetében, és a történetet is jobban, mélyebben ki tudják fejteni, ha a főszereplő válaszol a kérdésekre, részt vesz a beszélgetésekben.

Persze Alyx már a Half-Life 2-ben is beszélt, így azt gondolhatnánk, hogy ismerjük a hangját, de a Valve úgy döntött, hogy lecseréli a színésznőt. Ennek megfelelően Merle Dandridge helyett Ozioma Akaga fogja alakítani a karaktert. A hölgy járatos a videojátékok világában, korábban láthattuk már a Wolfenstein 2-ben és a Mirror's Edge Catalystban is.

A főhős apját, Eli-t eredetileg Robert Guillaume szinkronizálta, azonban a színész 2017-ben elhunyt, így a Valve kénytelen volt újraosztani a szerepet, amit így James Moses Black kapott meg.

5. Vissszatér mindenki kedvenc öltönyös embere

Még szerencse, hiszen nincs Half-Life a misztikus, öltönyös, egyszerűen csak G-Mannek nevezett figura nélkül, aki eddig minden epizódban feltűnt. A hangját továbbra is Mike Shapiro szolgáltatja, mint eddig.

De nem csak ő lesz egyetlen ismerős visszatérő elem. A Valve megerősítette, hogy a Half-Life-játékok ikonikus szörnyetege, az arctámadó "headcrab" sem marad el, a fejlesztők pedig azzal viccelődnek, hogy az egész játékot csak azért csinálták, hogy megnézzék, hogyan reagálnak a játékosok, amikor a virtuális valóságban az arcukba ugrik a lény.

Az arctámadót egyébként le tudjuk majd szedni az arcunkról, és hozzávágni az ellenséges katonákhoz, amit biztosan kedves geszusként értékelnek majd.

Forrás: Valve

6. Dolgozott rajta az eredeti részek írója is... nagyjából

Marc Laidlaw igazi iparági legenda, aki 18 évet töltött el a Valve-nál, és többek között az eddigi Half-Life-ok történetéért is ő volt a felelős. Végül 2016-ban ugyan elhagyta a stúdiót, de a fejlesztés során rendelkezésre állt, ha az új csapatnak bármilyen kérdése akadt, vagy ki szerették volna kérni a véleményét.

Ezzel együtt a készítők egyértelművé tették, hogy a történetírás sosem egyemberes munka, hanem egy széleskörű együttműködés az írói csapat, az animátorok, a színészek és a pályatervezők között.

A Valve vezetője, Gabe Newell pedig kifejezetten izgatott a Half-Life: Alyx miatt: mint elmondta, az utóbbi időben leginkább különböző technológiai fejlesztésekkel voltak elfoglalva, de a szívük mélyén azért mégiscsak játékfejlesztők, akik mindig elő szeretnének állni valami újdonsággal. Elmondása szerint a virtuális valóság újra energiával töltötte el az egész céget.

7. Bármilyen PC-s VR-os headsettel működni fog

Habár a játékot alapvetően a Valve saját Index VR headsetjére és irányítóira optimalizálják, de ettől még működni fog a HTC Vive, az Oculus Rift, az Oculus Quest és a Windows Mixed Reality rendszerekkel is.

Ezen kívül a játékmenetet úgy alakítják ki, hogy támogatni fogja az egész szobára kiterjedő mozgást, de az álló és ülő helyzeti játékot is. Az anyag egyébként a Source 2 motorra épül, és alapból mellékelik majd az eszközöket, melyek segítségével a rajongók újabb tartalmakat készíthetnek.

Annak viszont nincs szerencséje, aki abban reménykedik, hogy egyszer majd megjelenik a Half-Life: Alyxból egy hagyományos, VR-nélküli verzió, a fejlesztők ugyanis az alapoktól erre építették fel az egészet.

Forrás: Valve

8. Jövő márciusban jön, és ilyen gép kell hozzá

A Valve megerősítette, hogy a Half-Life: Alyx jövő márciusban fog megjelenni, teljes árú játékként, de a Index VR vásárlói ingyenes megkapják majd. A minimum gépigénye pedig a következő:

Operációs rendszer: Windows 10
Processzor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 5 1600
Memória: 12 GB RAM
Grafikus kártya: Nvidia Geforce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580 - 6GB VRAM