Az agrártechnológia egyre fontosabb részét képezi a technológiai fejlesztéseknek, kutatásoknak, olyannyira, hogy hazánkban is egyre erősebb ebben az irányban a fejlődés, egyre-másra indulnak mezőgazdasági tematikájú informatikai, technikai vállalatok, startupok. Többek közt számukra is rendkívül érdekes lehet, hogy
február 5. és 8. között rendezik meg a zöldség- és gyümölcstermesztési szektor egyik legnagyobb éves seregszemléjét, a Fruit Logistica expót,
ahol rengeteg innovatív technológia és futurisztikus eljárás is felbukkan.
Ilyenkor, a tél végén Berlin az iparág fővárosává válik néhány napra, ahol közel százezer szakmai látogató teszi tiszteletét a célból, hogy kapcsolatokat építsen, üzleteket kössön, illetve új termékekkel és technológiákkal ismerkedjen meg.
Magyarország az egész világon ismert kiváló minőségű mezőgazdasági termékeiről, ezért természetesen egy ilyen rendezvényről a hazai vállalatok sem hiányozhatnak. Az elmúlt évhez hasonlóan, 2020-ban is lesz egy nagy, az Agrármarketing Centrum által felépített és menedzselt magyar stand, ahol több magyar cég is felépíti saját bázisát.
Ezzel kapcsolatban tettünk fel pár kérdést Ondré Péternek, az Agrármarketing Centrum ügyvezetőjének.
Origo: Hogyan értékelték a tavalyi Fruit Logistica kiállítást? Milyenek voltak a visszajelzések?
O. P.: A Fruit Logistica a nemzetközi zöldség-gyümölcs szektor 3200 kiállítójának és 78 ezer látogatójának 130 ezer négyzetméteres találkozási színtere, a kiállítási részvétel a magyar exportőrök egyik legfontosabb eseménye. Tekintve, hogy a magyar gyümölcsexport 95%-a és zöldségexportunk jelentős része Németországba irányul, tavaly is széles termékskálával készültek közösségi standunk résztvevői. Mind a vásári, mind a saját kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a vásárban keresleti vagy kínálati oldalról megfordulók több mint 90%-a elégedett a rendezvény, illetve a közösségi stand nyújtotta lehetőségekkel.
A Fruit Logistica 2020 expón is lesz megint "magyar stand", amit az Agrármarketing Centrum szervez. Mekkora lesz ez? Hány cég mutatja majd meg itt magát?
O. P.: A 28. Fruit Logistica kiállításon is a zöldség-gyümölcs szektor széles kínálatát mutatják be közösségi standunk kiállítói. Az idei eseményen 187 négyzetméteren, 18 társkiállító részvételével jelenik meg az Agrármarketing Centrum. A kiállítók száma 40%-kal több az előző évihez képest, ami a töretlen, sőt növekvő érdeklődés bizonyítéka.
Miért jó egy cégnek, ha az Agrármarketing Centrumon keresztül vesz részt az eseményen, és nem függetlenül szervez és épít saját standot?
O. P.: A cégek többsége nem engedheti meg anyagilag az önálló standot egy nagyobb nemzetközi kiállításon, így a közösségi megjelenés költségkímélő megoldást jelent, amelyet professzionális szervezéssel és komplex marketingcsomaggal együtt kínálunk. A tapasztalatok szerint a nemzeti standon való megjelenés rangot is jelent, ráadásul általunk nem csak standhelyet kapnak a kiállítók, de lehetőséget biztosítunk üzleti tárgyalások lebonyolítására, szervezünk üzletember-találkozókat és B2B megbeszéléseket is. A kiállítók lényegében „kulcsrakész" szolgáltatást kapnak, nem kell a területrendeléssel, standtervezéssel, kivitelezéssel és üzemeltetéssel bajlódni, a háttérmunkát mi végezzük, tehát koncentrálhatnak a partnerkapcsolatok ápolására, új üzleti kapcsolatok kiépítésére. Ráadásul mindezt rendkívül jutányos áron, a tényleges költségek töredékéért az állami támogatásnak köszönhetően. A kényelmi és gazdaságossági szempontokon túl a közösségi megjelenés vitathatatlan előnye a frekventált helyen, nagy szigeten, nemzeti arculattal felépített, figyelemfelkeltőbb és jelentőségteljesebb megjelenés.
Nagyjából milyen költséggel jár egy cégnek a kintlét a kiállítás alatt?
O. P.: A minimum költség az utazási és szállásköltségeket is figyelembe véve 700 ezer forint körül jön ki.
Mit várnak az idei eseménytől?
O. P.: Mint általában minden kiállításon: gyümölcsöző üzleti kapcsolatokat, új potenciális partnereket, kedvező árakat a magyar zöldség-gyümölcsféleségekért cserébe. Kíváncsian várjuk az Innovation Award várományosainak újításait is.
Tervezik, hogy a jövőben az ázsiai Fruit Logistica kiállításokra is szerveznek nagy, közös magyar standot?
O. P.: A költségvetésünk sajnos határt szab a lehetőségeknek, így a terveinkben a szektor kiállítási részvételt érintő támogatására a berlini Fruit Logisitca az elsődleges és legmegfelelőbb eszköz, ahol egyébként Ázsiából érkező érdeklődők is szép számban megfordulnak.