Már a YouTube is kilóra veszi az ismert játékközvetítőket

2020.01.15. 10:07

Megtetszett a Microsoft stratégiája a videomegosztó illetékeseinek.

Az elmúlt körülbelül három évben óriási népszerűségre, és esetenként jelentős vagyonra tettek szert a videójátékozásukat élőben közvetítők; mint kiderült, erre a tevékenységre komoly piaci igény létezik. Az élő játékközvetítések királya jelenleg a Twitch, ezen streamel a legtöbb és legnépszerűbb közvetítő, a trendekre gyorsan reagáló Amazon az indulása után három évvel, 2014-ben olyan 970 millió dollárért vásárolta meg a portált.

Rachell „Valkyrae" HofstetterForrás: Valkyrae / Twitter

A játékközvetítések népszerűsége kissé váratlanul érte a konkurenciát. Pár hónappal az elérhetővé tétele után a Microsoft 2016-ban megvásárolta magának a Beam nevű riválist, amelyet a rákövetkező évben átnevezett Mixerre. A YouTube mindeközben az önnön erejéből kívánta megoldani a konkurenciaállítást, ám a YouTube Gaming portálja nagy bukásnak bizonyult, tavaly meg is szüntette, a funkciót inkább beépítette a normál YouTube-ba.

A Microsoft és a Google organikus fejlődésre tett erőfeszítései hiábavalónak bizonyultak, sem a streamerek, sem pedig a közönségük nem kívánta otthagyni a Twitchet.

A Microsoft a múlt év végén kitalálta a tökéletes ellenszérumot a problémára: egyszerűen meg kell venni óriási összegekért a Twitch sztárjait, hogy hagyják ott a szolgáltatást a Mixer kedvéért. A közönségük jókora része követni fogja őket, így még ha nem is olcsó egy-egy ilyen manőver, de népszerű tartalmakkal és rengeteg új felhasználóval kecsegtetnek.

A cég mostanra számos személyiséget leigazolt a rendkívül egyszerű módszerrel, a legismertebb közülük talán a Fortnite-ra fókuszáló egykori esportoló, Tyler „Ninja" Blevins.

A YouTube illetékeseinek nagyon megtetszett a módszer,

így most megvettek kilóra három ismert streamert is, akik a belátható jövőben exkluzívan a YouTube-on fognak közvetíteni. Konkrétan Lannan „LazarBeam" Eacott, Elliott „Muselk" Watkins és Rachell „Valkyrae" Hofstetter erősítik mostantól a csapatát.

Érdekes kérdés, hogy a Twitch mit kíván kezdeni a problémával; most már semelyik tőkeerős riválisa sem riad vissza attól, hogy mélyen a zsebébe nyúlva sikeresen megvásárolja a platformjának legnépszerűbb személyiségeit. Persze maga is kinyithatja a pénztárcáját az erővel politizálás érdekében, de nem világos, hogy a sztárvásárlásos jelenség végső soron mihez fog vezetni piacon, üzletileg kinek mennyire éri majd meg vagyonokért streamereket bérelnie.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!