Nem lesz tele reklámokkal a WhatsApp

2020.01.18. 08:06

Az állapotokat talán felturbózza majd velük a Facebook.

Még Mark Zuckerbergnek sem sikerül mindenből milliárd dolláros bevételi forrást varázsolnia: a The Wall Street Journal szerint a Facebook letett arról, hogy jelentős mértékben monetizálja a 2014-ben felvásárolt WhatsAppot. A végponttól végpontig tartó titkosítást használó üzenetküldő szolgáltatás mindig is veszteségesen működött, tipikus példa az olyan startupokra, amelyek üzleti modell nélkül indulnak, és óriási rizikót vállaló befektetők pénzéből működnek.

A kép csak illusztrációForrás: Thomas Ulrich / Pixabay

A Facebook általi felvásárlás után persze változni kezdett a helyzet, külön csapat is létrejött annak érdekében, hogy sikerüljön valamiféle koncepciót kidolgozni a monetizálására.

Elsősorban reklámok mutogatására, továbbá vállalati szolgáltatások nyújtására kell gondolni.

A hírek szerint ezt a csoportot az elmúlt időszakban feloszlatta a Facebook, így a belátható jövőben biztosan ingyenes és reklámmentes marad a WhatsApp, bár az állapot funkció reklámokkal való ellátásáról még nem tett le a cég. Az állapot funkciót a többség Történetek néven ismeri a Facebookról és az Instagramból, a megosztásuk után 24 órával törlődő képekről, videókról, plusz a WhatsApp esetében szövegekről van szó.

A WhatsApp a világ legnépszerűbb csevegőszolgáltatása, 2018 februárjában másfél milliárd felhasználója volt világszerte, éppen ezért is különösen abszurd, hogy még a Facebooknak sem sikerül mit kitalálnia a monetizálására.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!