Havidíjért reklámmentesítenék a netet

2020.01.29. 18:06

Kísérlet indult a média finanszírozásának helyretételére.

Az internetes kiadványok oroszlánrésze mindig is reklámok megjelenítéséből próbálta finanszírozni a működését, ám sajnos ezek néha túlságosan zavaróak, lelassítják az oldalbetöltést, extra adatforgalmat generálnak. Éppen ezért is nem meglepő, hogy a legnépszerűbb böngészős bővítmények a reklámblokkolók, amelyek ugyan sokkal jobbá teszik az internetezési élményt, viszont elvágják a kiadványokat a bevételüktől, ami nagyban hozzájárulhat a megszűnésükhöz.

Forrás: Ashutosh Jaiswal / Pexels

Most elindult az eddigi legérdekesebb kísérlet a probléma megoldására, a Scroll nevű szolgáltatás 5 dolláros (olyan 1500 forintos) havidíját kifizetve mobilon és számítógépen is reklámmentesen böngészhetőek a partneri programjában résztvevő webhelyek. Jelenleg csak néhány amerikai kiadóval van szerződése a vállalatnak, azonban ha minden jól megy, akkor gyorsan bővülhet a partnereinek száma.

A Scroll működéséhez nincs szükség böngészőkiegészítő telepítésére, a havidíj kifizetése után egy azonosító sütit hagy a böngészőben, ennek a jelenléte akadályozza meg a reklámok betöltését. A felhasználók minden hónapban részletes kimutatást kapnak arról, hogy az előfizetési díjuk milyen arányban landolt az általuk olvasott kiadványok között.

A pénz szétosztása a webhelyeken eltöltött idővel arányosan történik.

Persze jó kérdés, hogy mennyire sikerül majd rávenni az internetezőket az előfizetésre, azonban a díj összegét figyelembe véve nem tűnik veszettnek az ügy.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!