Nem kellenek a Google appjai a Huaweinek

Huawei P Smart Pro, teszt,
A fényerő az is elég ahhoz, hogy világosban is lehessen használni.
Vágólapra másolva!
A szankciók feloldása esetén is marad a saját útján.
Vágólapra másolva!

Mint azt sokan tudják, tavaly május óta a Huawei az Egyesült Államok kereskedelmi szankciói miatt nem fér hozzá a Google Mobile Services csomaghoz, így a nemzetközi piacra szánt új készülékeire nem telepítheti elő a Play Áruházhoz, a YouTube-hoz, a Térképekhez, vagy éppen a Gmailhez hasonló appokat. Emiatt nem is nagyon tudott új mobilokat piacra dobni az elmúlt közel egy évben a globális piacon, hiszen a Kínán kívüli fogyasztók részéről alapvető igény a Google appjainak megléte. Hazánkban a napokban vált elérhetővé az első alternatív szoftverekkel szerelt mobilja.

Huawei P Smart Pro Forrás: Origo

Fred Wangfei, a vállalat fogyasztói üzletágának elnöke most egy bécsi sajtókonferencián meglepő bejelentéssel állt elő: a cég már nem tart igényt a Google appjaira, így ha mondjuk még ma fel is oldanák a szankciókat, akkor sem állna neki újból előtelepíteni azokat a mobiljaira.

Maradna a jelenleg bevezetés alatt álló, saját szoftveres környezetének használatánál és építésénél.

Ez érthető, hiszen a Huawei nyilván nem szeretne még egyszer ilyen helyzetbe kerülni, azonban továbbra sem világos, hogy a vevők mennyire kíváncsiak a Google-appok nélküli, androidos okostelefonokra. A probléma megoldása érdekében a cég a következő időszakban szeretne 3 milliárd dollárt appok fejlesztésébe fektetni, továbbá 4000 fejlesztővel dolgozik együtt, hogy azok tegyék elérhetővé az AppGallery alkalmazásboltjában a népszerű alkalmazásaikat.

A szankciók ellenére a Counterpoint piackutató intézet szerint a Huawei tavaly a világ második legnagyobb mobilgyártójává vált: a piacvezető Samsung 296,5 millió, a Huawei 238,5 millió, az Apple pedig 196,2 millió telefont értékesített.

Viszont fontos hozzátenni a kiváló eredményhez, hogy a kínai gyártó ezen időszakban a globális piacon forgalmazott mobiljain még megtalálhatóak voltak a Google appjai, ráadásul Kínában részben hazafias okokból erősen megugrottak a cég eladásai.

Magyarán továbbra is megválaszolatlan a kérdés, hogy mennyire nyitottak a Google-mentes Huawei telefonok megvásárlására a vevők, és ezzel szoros összefüggésben mennyire kívánják azokat forgalmazni a mobilszolgáltatók.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!