Ráadásul a fogyasztók fizetési fegyelme is javulóban van.

Vidéken is folyamatosan nő az elektronikus számlafizetés népszerűsége, azonban jelentős különbségek vannak a megyei jogú városokban élők számlafizetési szokásai között a Díjnet adatai szerint. Míg Érden majdnem minden második háztartásban elektronikusan fizetik a közüzemi szolgáltatásokat, addig több megyeszékhelyen tíz százalék alatti ez az arány. A korábbi évekhez képest tovább javult a vidéki nagyvárosokban élők fizetési fegyelme, a számlák négyötödét határidőre teljesítik.

A kép csak illusztrációForrás: StockSnap / Pixabay

A Díjnet a legnagyobb magyar független e-számlakezelési platform, ahol közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és más, háztartáshoz köthető szolgáltatások számláit lehet kezelni. A 23 megyei jogú várost vizsgáló összegzésben 175 ezer háztartás adatai szerepelnek.

Egyre többen fizetik elektronikusan számláikat
Az érdiek használják leginkább az internetet és mobiljukat a számláik fizetéséhez. A Díjnet adatai szerint a Pest megyei város háztartásainak már 43 százaléka az e-számlakezelési platformon rendezi egyszerűen, gyorsan, kényelmesen a háztartáshoz köthető kiadásait. A tavalyi adatok szerint Érdet Nyíregyháza követi, ahol minden harmadik háztartás kezeli elektronikusan számláit. A megyei jogú városokban átlagosan a háztartások 19 százaléka díjnetes. Az arány évről évre növekszik, nagyjából egy százalékponttal.

Forrás: Díjnet

A megyei jogú városokban élők tavaly összesen 12,5 milliárd forintnyi számlát kaptak meg a Díjneten keresztül, az oldalon befizetett számlák értéke pedig több mint 600 millió forinttal (13%) haladta meg az előző évit.

Tudatosak az elektronikus számlafizetők
A vidéki nagyvárosokban a felhasználók 83,2 százaléka fizette be határidőre a számláit tavaly, ami javulás az előző évekhez képest: 2018-ban 82,4 százalék volt ez az arány. A legpontosabban a zalaegerszegiek fizetnek: 88,7 százalékuk határidőre rendezi a szolgáltatásai díját, és még a legkevésbé pontos Salgótarjánban is a számlák majdnem 79 százalékát határidőre rendezték az e-számlakezelési platformon. A számlafizetési fegyelem az elektronikus számlafizetők körében évről-évre javuló tendenciát mutat, tavaly már csak a számlák 3,8 százalékánál csúsztak több mint 15 napot.

Forrás: Díjnet

„A számláikat elektronikusan kezelő ügyfelek tudatosabbak, mint a papír alapon fizetők, pontosabban rendezik a számlákat, ezért a hátralékok is jelentősen csökkennek, ezt a Díjnet korábbi vizsgálatai rendre kimutatták" – hangsúlyozta Hermán Brigitta, a Díjnet kommunikációs menedzsere. „A Díjnetet használók sok időt és fáradtságot takarítanak meg az ingyenes szolgáltatással, a számlakibocsátók pedig jelentős költséget spórolhatnak meg, ha ügyfeleik elektronikus számlafizetésre váltanak. Ráadásul a cégek és a fogyasztók így még a környezetet is védik: tavaly több mint kétezer fa kivágását és több mint 40 ezer köbméter ipari víz használatát kerülték el, ennyivel csökkentve a környezet terhelését" – mondta Hermán Brigitta.

Forrás: Díjnet

A Díjnet felhasználói a számlákat elektronikusan kapják, és külön emlékezteti őket a rendszer a közelgő fizetési határidőre. A kiegyenlítésre számos lehetőség van: bankkártyás fizetés, internetbanki átutalás, iCsekk mobilalkalmazás, illetve csoportos beszedési megbízás és egyedi átutalás. Akár a számla beérkezéséről tájékoztató e-mailből közvetlenül lehet kezdeményezni a fizetést. A Díjnet emellett ingyenesen biztosítja a fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák letöltését a bemutatásukat követő 18 hónapig.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!