Elég nagy csend honolt tavaly a Nokia mobilokat tervező HMD Global háza táján, részben talán ennek hatására a Counterpoint piackutató cég szerint meglehetősen csúnya évet zárt. Az információi alapján a finn vállalat nem lehet büszke a 2019-es évére, hiszen csak 12,9 millió okostelefont sikerült eladnia, ami 27 százalékos csökkenés a 2018-as teljesítményéhez képest. A tavalyi utolsó negyedéve különösen rosszul sikerült, az előző év azonos időszakához képest 40%-kal csökkentek az eladásai.
Az okostelefonok mellett a HMD Global alapmobilokat is gyárt, ezekből tavaly 53,49 millió darabot sikerült értékesítenie. Ez ugyan 17 százalékos csökkenés a 2018-as eredményhez képest, viszont 2019 második negyedévétől újból növekvő pályára állt az üzletág, így ezen a fronton látszólag pozitívak a kilátásai.
Nehéz helyzetben van a HMD Global, hiszen nincs óriási büdzséje kutatási és fejlesztési tevékenységekre, ráadásul a készülékeit sem tudja olyan alacsony profittal értékesíteni, hogy azokra különösen versenyképes árcédula kerülhessen.
A termékeit eddig javarészt a Nokia név és a hosszú szoftveres terméktámogatási idő adta el, azonban a jelek szerint ezek kezdenek kevéssé válni a sikerhez: muszáj valamiféle egyedi és különleges dolgot letennie az asztalra a jövőbeli készülékeivel, ha nem szeretne komoly bajba kerülni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!