Hazai tech cégek Európa legnagyobb mezőgazdasági kiállításán

búza, mező, IT, fejlesztés
Vágólapra másolva!
A Fruit Logistica kiállításról kérdeztük az Agrármarketing Centrum vezetőjét, Ondré Pétert.
Vágólapra másolva!

Az agrártechnológia egyre fontosabb részét képezi a technológiai fejlesztéseknek, kutatásoknak, olyannyira, hogy hazánkban is egyre erősebb ebben az irányban a fejlődés, egyre-másra indulnak mezőgazdasági tematikájú informatikai, technikai vállalatok, startupok. Többek közt számukra is rendkívül érdekes lehet, hogy

február 5. és 8. között rendezik meg a zöldség- és gyümölcstermesztési szektor egyik legnagyobb éves seregszemléjét, a Fruit Logistica expót,

ahol rengeteg innovatív technológia és futurisztikus eljárás is felbukkan.

Ilyenkor, a tél végén Berlin az iparág fővárosává válik néhány napra, ahol közel százezer szakmai látogató teszi tiszteletét a célból, hogy kapcsolatokat építsen, üzleteket kössön, illetve új termékekkel és technológiákkal ismerkedjen meg.

Jönnek a magyarok!

Magyarország az egész világon ismert kiváló minőségű mezőgazdasági termékeiről, ezért természetesen egy ilyen rendezvényről a hazai vállalatok sem hiányozhatnak. Az elmúlt évhez hasonlóan, 2020-ban is lesz egy nagy, az Agrármarketing Centrum által felépített és menedzselt magyar stand, ahol több magyar cég is felépíti saját bázisát.

Fruit Logistica 2019 Forrás: Fruit Logistica

Ezzel kapcsolatban tettünk fel pár kérdést Ondré Péternek, az Agrármarketing Centrum ügyvezetőjének.

Origo: Hogyan értékelték a tavalyi Fruit Logistica kiállítást? Milyenek voltak a visszajelzések?

O. P.: A Fruit Logistica a nemzetközi zöldség-gyümölcs szektor 3200 kiállítójának és 78 ezer látogatójának 130 ezer négyzetméteres találkozási színtere, a kiállítási részvétel a magyar exportőrök egyik legfontosabb eseménye. Tekintve, hogy a magyar gyümölcsexport 95%-a és zöldségexportunk jelentős része Németországba irányul, tavaly is széles termékskálával készültek közösségi standunk résztvevői. Mind a vásári, mind a saját kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a vásárban keresleti vagy kínálati oldalról megfordulók több mint 90%-a elégedett a rendezvény, illetve a közösségi stand nyújtotta lehetőségekkel.

A Fruit Logistica 2020 expón is lesz megint "magyar stand", amit az Agrármarketing Centrum szervez. Mekkora lesz ez? Hány cég mutatja majd meg itt magát?

O. P.: A 28. Fruit Logistica kiállításon is a zöldség-gyümölcs szektor széles kínálatát mutatják be közösségi standunk kiállítói. Az idei eseményen 187 négyzetméteren, 18 társkiállító részvételével jelenik meg az Agrármarketing Centrum. A kiállítók száma 40%-kal több az előző évihez képest, ami a töretlen, sőt növekvő érdeklődés bizonyítéka.

Miért jó egy cégnek, ha az Agrármarketing Centrumon keresztül vesz részt az eseményen, és nem függetlenül szervez és épít saját standot?

O. P.: A cégek többsége nem engedheti meg anyagilag az önálló standot egy nagyobb nemzetközi kiállításon, így a közösségi megjelenés költségkímélő megoldást jelent, amelyet professzionális szervezéssel és komplex marketingcsomaggal együtt kínálunk. A tapasztalatok szerint a nemzeti standon való megjelenés rangot is jelent, ráadásul általunk nem csak standhelyet kapnak a kiállítók, de lehetőséget biztosítunk üzleti tárgyalások lebonyolítására, szervezünk üzletember-találkozókat és B2B megbeszéléseket is. A kiállítók lényegében „kulcsrakész" szolgáltatást kapnak, nem kell a területrendeléssel, standtervezéssel, kivitelezéssel és üzemeltetéssel bajlódni, a háttérmunkát mi végezzük, tehát koncentrálhatnak a partnerkapcsolatok ápolására, új üzleti kapcsolatok kiépítésére. Ráadásul mindezt rendkívül jutányos áron, a tényleges költségek töredékéért az állami támogatásnak köszönhetően. A kényelmi és gazdaságossági szempontokon túl a közösségi megjelenés vitathatatlan előnye a frekventált helyen, nagy szigeten, nemzeti arculattal felépített, figyelemfelkeltőbb és jelentőségteljesebb megjelenés.

Nagyjából milyen költséggel jár egy cégnek a kintlét a kiállítás alatt?

O. P.: A minimum költség az utazási és szállásköltségeket is figyelembe véve 700 ezer forint körül jön ki.

Mit várnak az idei eseménytől?

O. P.: Mint általában minden kiállításon: gyümölcsöző üzleti kapcsolatokat, új potenciális partnereket, kedvező árakat a magyar zöldség-gyümölcsféleségekért cserébe. Kíváncsian várjuk az Innovation Award várományosainak újításait is.

Tervezik, hogy a jövőben az ázsiai Fruit Logistica kiállításokra is szerveznek nagy, közös magyar standot?

O. P.: A költségvetésünk sajnos határt szab a lehetőségeknek, így a terveinkben a szektor kiállítási részvételt érintő támogatására a berlini Fruit Logisitca az elsődleges és legmegfelelőbb eszköz, ahol egyébként Ázsiából érkező érdeklődők is szép számban megfordulnak.