A mobilos a legerősebb piac a játékiparban

2020.02.11. 19:44

A legtöbb pénzt pedig in-app vásárlások keretében gyűjtik be a fejlesztők.

A mobilos játékpiac a legnagyobb szegmense a teljes játékiparnak. 2018-ban az előbbi 68,5 milliárd amerikai dollárt ért, ebből 54,9 milliárd az okostelefonoknak volt köszönhető. Az elemzők jóslatai szerint a következő években a mobilos játékipar tovább nő.

Forrás: TechRadar

Jelenleg a bevétel nagyja iOS-es eszközökről származik, de 2023-re a helyzet megfordulhat az Android javára. Amerika legtöbbet hozó játéka a Clash of Clans, majd a Fornite.

A játékokból származó bevételek többsége in-app vásárlások keretében folyik be, de a videós hirdetések is igen sokat hoznak a fejlesztőknek. A sima appok eközben videós reklámok és normál reklámok formájában hoznak pénzt. Az elemzők szerint a virtuális valóság továbbra sem érdekli az emberek, és már a kiterjesztett valóság is népszerűbb lesz idén, mint a VR.