A havi előfizetési díjért cserébe rengeteg játékot kínáló Xbox Game Pass és Xbox Game Pass for PC előfizetések működéséről csak találgathat a nyilvánosság, a Microsoft és a kiadók üzleti titokként kezelik, hogy milyen módon történik a bejövő pénz szétosztása. Fennáll a gyanú, hogy ez a körülményektől is nagyban függ, a Microsoft potenciálisan többféle elszámolási módot alkalmazhat.
Az indie 2 Ton Studios fejlesztőcég alapítója a Dual Screens Podcast műsorban jó eséllyel a Microsofttal kötött szerződésének egyik kitételét megszegve elárulta, hogy a jövőben megjelenő Unto The End című játéka esetében milyen Game Pass-es üzletet sikerült kötnie.
A megállapodás lényege, hogy a megjelenését követő hat hónapban a játék kizárólag az Xbox Game Pass-ben lesz kibérelhető, azonban klasszikus digitális vagy dobozos termékként ott forgalmazhatja a fejlesztője, ahol csak kívánja.
A szerződés pénzügyi része úgy működik, hogy az Unto The End megjelenésekor a Microsoft egy összegben kifizet egy rendkívül fairnek tűnő összeget a fejlesztőcégnek, és ezzel végleg rendezve van az ügy.
Nem számít, hogy a játékkal hányan és mennyi időt játszanak, nincsenek üzleti teljesítménnyel kapcsolatos kikötések a szerződésben. A Microsoft nem követel vissza pénzt, ha alig néhányan játszanának a játékkal, de bónuszt sem fog osztogatni, amennyiben gigantikus sikernek bizonyulna.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!