A gamerek oroszlánrésze jófiút alakít

2020.02.24. 15:00

Meglepő adatot osztott meg a Mass Effect egyik dizájnere.

A videojátékok egyik legnépszerűbb típusa a szerepjáték, hiszen a műfaj alkotásai részletesen kidolgozott világokba repítik el a játékosokat, amelyekben bizonyos keretek között a maguk útját járhatják. Eldönthetik, hogy kinek a pártjára állnak, hogyan viselkednek másokkal, milyen módon érik el a céljaikat. Egyes játékokat jó vagy rossz karakterekként is lehet játszani, ez a döntés pedig a végkifejletüket is nagyban befolyásolhatja.

Mass Effect 3Forrás: Bioware

Többek közt a Mass Effect trilógia is rendelkezik ilyen rendszerrel: a játékosok eldönthetik, hogy jó vagy rossz karaktert alakítanak. Ennek kapcsán most váratlanul érkezett egy meglepő információ, a Mass Effect sorozaton dizájnerként dolgozott John Ebenger szerint a szériával szórakozó játékosok

92 százaléka jó karakterrel játszott.

Ezt a játékok által begyűjtött statisztikák alapján tudja, és némileg bosszúságot jelent számára, hiszen rengeteg tartalmat készítettek a rossz karaktereket alakítók számára, javarészt párbeszédekre és animációkra kell gondolni.

A leleplezés miatt persze érkezett pár kritika is, például az első két Mass Effect kifejezetten erőltette, hogy a játékosok exkluzívan jó vagy rossz karaktert alakítsanak, mivel csak így lehetett maximalizálni az értük járó előnyöket. Inkonzisztensen viselkedve a gamerek két szék között a padlón találhatták magukat a kritikus pillanatokban, nem voltak elég jók vagy rosszak a különleges dialógusopciók kiválasztásához

A másik probléma, hogy nem igazán volt értelme rossz karaktert alakítani a Mass Effectben, hiszen jó karakterként is mindent meg lehetett oldani, a gonoszkodás pedig büntetlenül maradt. Lényegében a rossz karakterek ugyanazt tették, mint a jó karakterek, csak épp jóval csiszolatlanabb módon.

Végül az egyik twitterező kimondta, hogy mi a fundamentális probléma az egész koncepcióval: azért játszik szinte mindig jó karakterrel, mert egyszerűen nem szeret rossz karaktert alakítani, akkor nem élvezi a játékot.

A többség által gyorsan elfeledett Mass Effect Andromedából egyébként kikerült ez a jó karakter vs. rossz karakter rendszer, a helyébe egy jóval árnyaltabb megoldást terveztek, de az sem aratott osztatlan sikert.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!