Meglepő adatot osztott meg a Mass Effect egyik dizájnere.
A videojátékok egyik legnépszerűbb típusa a szerepjáték, hiszen a műfaj alkotásai részletesen kidolgozott világokba repítik el a játékosokat, amelyekben bizonyos keretek között a maguk útját járhatják. Eldönthetik, hogy kinek a pártjára állnak, hogyan viselkednek másokkal, milyen módon érik el a céljaikat. Egyes játékokat jó vagy rossz karakterekként is lehet játszani, ez a döntés pedig a végkifejletüket is nagyban befolyásolhatja.

Többek közt a Mass Effect trilógia is rendelkezik ilyen rendszerrel: a játékosok eldönthetik, hogy jó vagy rossz karaktert alakítanak. Ennek kapcsán most váratlanul érkezett egy meglepő információ, a Mass Effect sorozaton dizájnerként dolgozott John Ebenger szerint a szériával szórakozó játékosok
92 százaléka jó karakterrel játszott.
Ezt a játékok által begyűjtött statisztikák alapján tudja, és némileg bosszúságot jelent számára, hiszen rengeteg tartalmat készítettek a rossz karaktereket alakítók számára, javarészt párbeszédekre és animációkra kell gondolni.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020
And we put a lot of work in to the Renegade content too :( https://t.co/lywwx7n4Hy
A leleplezés miatt persze érkezett pár kritika is, például az első két Mass Effect kifejezetten erőltette, hogy a játékosok exkluzívan jó vagy rossz karaktert alakítsanak, mivel csak így lehetett maximalizálni az értük járó előnyöket. Inkonzisztensen viselkedve a gamerek két szék között a padlón találhatták magukat a kritikus pillanatokban, nem voltak elég jók vagy rosszak a különleges dialógusopciók kiválasztásához
it was definitely a turn for the better though I liked the system in dragon age 2 a lot better! Sassy Hawke was great! Still, the mass effect writing will always stay with me
— Troels Peter Jessen (@Sheepyhead8) February 21, 2020
A másik probléma, hogy nem igazán volt értelme rossz karaktert alakítani a Mass Effectben, hiszen jó karakterként is mindent meg lehetett oldani, a gonoszkodás pedig büntetlenül maradt. Lényegében a rossz karakterek ugyanazt tették, mint a jó karakterek, csak épp jóval csiszolatlanabb módon.
Cont: Playing Renegade it feels like you are willing to do whatever is necessary to accomplish our goals, but the problem is it is never necessary. Paragon goes all 'dont kill innocents to get the job done!' and it always works, no consequences. Renegade is thus, rather pointless
— NightHaunter (@konradkurze202) February 21, 2020
Végül az egyik twitterező kimondta, hogy mi a fundamentális probléma az egész koncepcióval: azért játszik szinte mindig jó karakterrel, mert egyszerűen nem szeret rossz karaktert alakítani, akkor nem élvezi a játékot.
Playing evil in games with choices and proper responses is surprisingly hard for me. I can't help feel awful doing the things that I do, and as a consequence I feel less joy playing it.
— Blooey (@MarkleHat) February 21, 2020
I have finished the trilogy as Renegade, but Paragon's where I'm at.
A többség által gyorsan elfeledett Mass Effect Andromedából egyébként kikerült ez a jó karakter vs. rossz karakter rendszer, a helyébe egy jóval árnyaltabb megoldást terveztek, de az sem aratott osztatlan sikert.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!