Kétszer gyorsabb lesz a videovezérlője az Xbox One X-énél.
Ha minden igaz, akkor a következő napokban a Sony végre megejti az ősszel piacra kerülő PlayStation 5 bejelentését, az elmúlt hónapokban a vállalat csak információkat csepegtetett a következő generációs játékkonzolról. Feltehetően részben ennek apropóján a Microsoft úgy döntött, hogy néhány többé-kevésbé friss információval beturnézza a sajtót, így kellően informált összehasonlító cikkek születhetnek majd a két termékről.

A Microsoft állítása szerint az Xbox Series X konzol lelkét egy AMD Zen 2 architektúrás processzor, továbbá egy RDNA2 architektúrás Radeon videovezérlő adják. Az utóbbi papíron 12 teraflops teljesítményű, így az Xbox One X-ben lévőnél kétszer, az eredeti Xbox One-ban lévőnél pedig nyolcszor gyorsabb.
A videovezérlő támogatja a hardveres sugárkövetést (ray tracinget) és a VRS (variable rate shading) renderelési eljárást.
Az utóbbi lehetővé teszi, hogy a képkocka csak homályosabban kivehető részei a megszokottnál kisebb részletességgel legyenek renderelve, az ezeken megspórolt időt a videovezérlő ráfordíthatja a képkocka fontos részeinek a leképezésére.
Az Xbox Series X további érdekesebb újításai:
- kompatibilis lesz az összes Xbox One-ra készült szoftverrel, és a visszafelé kompatibilitási programnak köszönhetően Xbox 360 és eredeti Xbox játékok is játszhatóak rajta;
- az SSD háttértára gyors játékbetöltést tesz lehetővé;
- a késleltetés minimalizálása érdekében a konzol egy új protokollon keresztül fog kommunikálni a vezeték nélküli gamepadjével;
- a HDMI 2.1 kimenetnek hála szinkronizálható lesz a videokártya képkockasebessége és a megfelelő tévék képfrissítési sebessége, amitől különösen simán futónak érződhetnek a játékok;
- akár 120 képkocka/másodperces sebességgel is futhatnak majd a kevésbé számításigényes játékok.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!