A The Long Dark is engedély nélkül volt játszható benne.
A jelenleg elérhető, vagy a jövőben elinduló játékstreamelő szolgáltatásokhoz képest a GeForce Now jelentősen eltérő üzleti modellt használ: nem teszi lehetővé a játékok megvásárlását vagy kibérlését, helyette a gamerek a Steamen és a riválisaiban már megvett játékaikkal játszhatnak benne. Lényegében a cég csak egy távoli számítógépet biztosít a termékek futtatásához.

A szolgáltatás elindulásakor jó eséllyel senkiben sem merült fel, hogy bármiféle jogi probléma is lehetne vele, azonban először az Activision, majd a Wolfenstein: Youngblood kivételével a Bethesda játékai is mind eltűntek belőle.
Mint mostanra kiderült, az NVIDIA-nak nem volt engedélye rá, hogy elérhetővé tegye a játékaikat a szolgáltatásban.
A héten folytatódott a dráma, ezúttal egy indie játékfejlesztő szedette ki a játékát a szolgáltatásból, így most már a The Long Dark sem játszható a GeForce Now-ban. A Hinterland Games szerint az NVIDIA nem kért engedélyt a GeForce Now-ba való felvételére, ám ha ez megtörtént volna, akkor egy formális megállapodás aláírását követően jó eséllyel ott lehetne a repertoárjában.
Az NVIDIA beismerte, hogy hibázott, és felajánlotta az ügy elsimítását. Ezt a fejlesztő elutasította, jelenleg nem szeretné, ha elérhető lenne a játék a GeForce Now-ban.
A gamerek reakciói két csoportra oszthatóak: az egyik felük az NVIDIA-t, a másik felük pedig a fejlesztőt nem érti. Az NVIDIA-ra mérgesek szerint annak nem szabadott volna ilyen hibát elkövetnie, míg a fejlesztőre dühösek nem látják át, hogy miért szedette le a játékot. Elvégre csak olyanok játszhatnak vele, akik már megvásárolták a Steamen, az NVIDIA a futtatásához szükséges hardvert biztosít, nem érte anyagi kár a fejlesztőt.
Sorry to those who are disappointed you can no longer play #thelongdark on GeForce Now. Nvidia didn't ask for our permission to put the game on the platform so we asked them to remove it. Please take your complaints to them, not us. Devs should control where their games exist.
— Raphael van Lierop (@RaphLife) March 1, 2020
A Hinterland álláspontja minden fejlesztőnek szüksége van egy stratégiára, hogy a termékei melyik platformokon és milyen körülmények között érhetőek el, ez szükséges a túléléshez. Ezért is háborodtak fel az NVIDIA lépésén: a fejlesztő helyett más cég ne döntse el, hogy miként lehet fogyasztani a termékét.
A leginkább fogyasztóbarát dolog, amit fejlesztőként tehettek, hogy fenntartható pályán tartjátok az üzletet, így lehetőségetek lesz a játékok és a játékosok jövőbeli támogatására. Ennek kulcsa a tartalmak elérhetőségének a kontrollálása
– magyarázta egy tweetben Raphael van Lierop, a The Long Dark egyik fejlesztője.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!