Értesítésben is megjeleníthetik majd azokat az appok.

Az elmúlt hónapokban többször is hallottuk a kritikát, hogy az Apple elvetette a sulykot a saját szolgáltatásai reklámozásával a mobileszközein, ráadásul olyan módokon hirdeti a portékáit, amelyeket más fejlesztők számára tilt az App Store szabályzata.

A kép csak illusztrációForrás: AFP/2019 Getty Images/Justin Sullivan

A vállalat most reagált a helyzetre: a piacot liberalizálva minden appfejlesztőnek megengedte, hogy bosszantó reklámértesítések küldésével zaklassa a mobilozókat. Viszont jó hír, hogy az ilyen hirdetések fogadásához felhasználói beleegyezés szükséges, továbbá biztosítani kell a lehetőséget a mobilozók számára az értesítések letiltására.

Az App Store további érdekes szabálymódosításai, hogy

  • április végétől minden alkalmazást az iOS 13 szoftverfejlesztői készletével kell készíteni a sötét téma és hasonló funkciók támogatása végett;
  • kötelező lesz Apple ID-vel való bejelentkezési lehetőséget biztosítaniuk az olyan appoknak, amelyek például Google- vagy Facebook-fiókkal való belépést is lehetővé tesznek;
  • továbbá az Apple eltávolítja az olyan társkereső és jövendőmondó appokat, amelyek nem kínálnak egyedi, magas minőségű élményt.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!