A Netflix is beleegyezett az átmeneti minőségrontásba.

Mint tegnap már beszámoltunk a fejleményről, az Európai Unió egyik digitális ügyekkel foglalkozó biztosa azzal a kéréssel fordult a YouTube-hoz és a Netflixhez, hogy csökkentsék az európai ügyfeleknek kiszolgált videóik minőségét, ezzel redukálva a kábeles és mobilos internethálózatok terheltségét. Ennek célja, hogy a lehető legkevesebb gond nélkül tudjanak otthonról dolgozni és tanulni a polgárok, ne kelljen harcolniuk a sávszélességért az idejüket internetes videózással elütőkkel.

Forrás: Getty Images/Franckreporter

A két vállalat közül elsőként a Netflix reagált a kérésre, és némi ódzkodást követően most úgy állítottá át a szolgáltatását, hogy az a következő 30 napban

nagyjából 25 százalékkal kisebb adatforgalmat generáljon az európai hálózatokon.

Nem világos, hogy a Netflix egész pontosan milyen felbontásban és bitrátában határozta meg az európai ügyfelek által elérhető maximumot, azonban ez az előfizetésük típusától is függhet. A cég három csomagot kínál, a legolcsóbb csak a DVD-k esetében megszokott felbontású (SD) képet ad, a középső már Full HD (1080p) felbontást kínál, míg a legdrágábbra szavazók Ultra HD (4K) képet kapnak.

A legvalószínűbb, hogy a Netflix nem a videók felbontását csökkentette, hanem a bitrátájukat, azaz erősebben vannak tömörítve az egyes képkockák, így kevesebb sávszélesség megy el a hálózatokon való továbbításukkor.

A Netflix után a YouTube is reagált a helyzetre, a cég mostantól alapértelmezetten 480p felbontásban, azaz DVD-minőségben szolgálja ki a videókat az európai felhasználóknak. Viszont a nézők képesek kézzel átváltani a videók magasabb minőségű változatainak a megtekintésére a videomegosztó böngészős felületén és appjaiban.

A YouTube nem akadályozza meg, hogy az európaiak továbbra is akár a legjobb minőségben nézzék a videókat, csak átállította az alapértelmezett minőséget.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!