Ha minden jól megy, akkor nagyjából fél éve múlva indulhat a konzolháború következő felvonása, az ősszel megkezdi majd a kasszáknál való mérkőzést a PlayStation 5 és az Xbox Series X. A Sony és a Microsoft termékeinek elkötelezett rajongói egyelőre visszafogottan háborúznak egymással az online fórumokon, hiszen látszólag mindkét konzol nagyjából ugyanazt kínálja majd, exkluzív címek pedig nem lesznek rájuk az elrajtolásukkor.
Szerencsére a konzolok hívei nemrég kaptak valamit, amin végre veszekedhetnek: az Xbox Series X grafikus vezérlője papíron 12 teraflop számítási teljesítményt nyújt, míg a PlayStation 5-é csak 10,28 teraflopra képes.
Ez tökéletes az xboxos tábornak, végre van mit a playstationösök orra alá dörgölni, azonban az utóbbiak most segítséget kaptak a Crytek egyik renderelésért felelős programozójától.
Ali Salehi állítása szerint a fenti számok ellenére közel sem biztos, hogy az új Xboxon szebbek lesznek és jobban futnak majd a játékok.
Ennek oka, hogy a PlayStation 5 számítási teljesítményét egyes felépítésbeli és működésbeli sajátosságok miatt sokkal könnyebb ténylegesen kihasználni. Konkrét példaként a rendszermemóriát hozta fel, az Xbox Series X esetén a rendszermemóriát gyors és lassú részekre osztotta a Microsoft, míg a PlayStation 5 esetében nincs ilyen probléma, a memória összes része ugyanolyan gyors.
Xboxon egyszerűbb olyan szűk keresztmetszetekbe ütközni, amelyek megnehezítik a grafikus vezérlőjének a kihasználását.
Salehi szerint ez nem újdonság, például a PlayStation 3 számítási teljesítményét sem sikerült senkinek sem kihasználnia a hardver komplex felépítése, továbbá a memóriasávszélesség limitációi miatt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!