Átvette a helyét a Vivo az egyik legfontosabb mobilpiacon.

Nincs jó helyzetben az árérzékeny piacokon a Samsung, a gigantikus méretű készülékarzenálja ellenére nehezen veszi fel a harcot a kínai gyártók olcsón sokat adó termékeivel. Indiában már 2017-ben elveszítette a piacvezető pozícióját a Xiaomi javára, az idei első negyedévben pedig a Vivo is túlszárnyalta az eladott okostelefonok számában.

A kép csak illusztráció (Samsung Galaxy S10e)Forrás: Samsung

Ráadásul nem úgy tűnik, hogy csak egy átmeneti jelenségről van szó, a Samsung jó eséllyel hosszú távon kénytelen lesz a harmadik helyen tanyázni. A piacvezető Xiaomi a tavalyi első negyedévhez képest 8,4 százalék plusszal 10,3 millióra tornászta fel ez eladásait, ami magabiztos növekedésnek titulálható.

Az indiai piacon továbbra is borsot törnek a Samsung orra alá a kínai gyártókForrás: Canalys

A második helyet most megszerzett Vivo főnökségének főleg nem lehet oka a panaszra, a márkának éves összehasonlításban

közel 49%-kal sikerült növelnie az eladásait,

így az idei első negyedévben 6,7 millió telefont értékesített.

Ezzel szemben a harmadik helyre lecsúszott Samsung éves szinten 13,7 százalékos csökkenést könyvelhetett el, bár a 6,3 millió mobilos teljesítményével nem mostanában kerül olyan helyzetbe, hogy meg kelljen fontolnia a kivonulást.

További érdekesség, hogy a negyedik helyen lévő, 200 százalékos növekedést elért Realme, továbbá a 22,4 százalékos pluszt felmutatott Oppo márkák ugyanannak a BKK Electronics nevű cégnek a leányai, mint a Vivo is.

Az Indiában legtöbb mobilt eladó öt márkából három mögött ugyanaz a vállalat áll, még ha önállóan is működnek a leánycégei.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!