Forradalmasíthatja is akár a játékfejlesztést a Project Chimera.

Erin Hoffman-John nemrég adott interjút egy magazinnak – ő a Google Stadia részlegének kutatás-fejlesztési vezetője, így a Project Chimera is a vezetése alá tartozik. Az állítása szerint ez pedig a Google gépi tanulásával arra használható fel, hogy a kicsi és független fejlesztők is hatalmas világot építsenek fel nagy részletesség mellett a játékaikban.

Forrás: xda

Ennek segítségével akár 14 ember is írhatna olyan méretű játékot, mint a World of Warcraft. Így sokkal kevesebb ismétlődő tartalmat és kódot kell majd megírni, ráadásul egy hasonló funkciójú neurális hálózatot már használtak textúrák felskálázására a régi játékokban is. Itt azonban sokkal többről van szó, nagy világok, küldetések és NPC-k létrehozása is gördülékenyen megy majd. A projekt ezen felül a játékok tesztelésére is használható lehet, és így sok értékes visszajelzést adhat a kicsi fejlesztőcsapatoknak.

A Google Stadia ugyan nem örvend túl nagy sikereknek, a Project Chimera és a gépi tanulása annál nagyobb figyelmet kaphat a jövőben a videojátékok fejlesztésében.