A Counterpoint Research adatai alapján nagy bajban van a Nokia márkát a mobilpiacra visszahozott HMD Global, pár negyedév leforgása alatt harmadára estek vissza az okostelefonos eladásai. Ráadásul ez szinte biztosan nem a gödör alja, az idei második negyedév részben a koronavírus-járvány miatt várhatóan katasztrofális lesz a finn vállalat számára.
A Nokia márkanév 2017-es visszahozásakor a HMD Global óriási rajtot vett: az első negyedévben még csak százezer telefont adott el, ám az utolsó negyedévben már 4,4 milliónál járt. Ezen a ponton viszont megrekedt a vállalat, másfél éven át tipikusan 4–4,8 millió között hullámzott a háromhavonta eladott Nokia okostelefonok száma, leszámítva 2019. első negyedévét, ami kirívóan gyenge lett a 3,1 milliós eladással.
A tavalyi év második felében viszont beütött a krach, zuhanórepülésbe kezdtek ez eladásai, a koronavírus által már érintett idei első negyedévben már csak 1,7 millió okostelefont tudott értékesíteni.
Ez nem meglepő, hiszen a HMD eddig egyetlen különösen ütős telefonnal sem tudott előállni: a termékei meglehetősen semmilyenek, ami még hagyján volna, ha ne lennének rutinszerűen kissé túlárazva.
Az egyetlen tagadhatatlan előnyüket a kiemelkedő szoftveres támogatás jelenti, gyakran és gyorsan elkészülnek rájuk az androidos frissítések, ám ez nem feltétlenül olyan tényező, amiről az átlagos mobilvásárlók egyáltalán tudnak, vagy amit különösen értékelnek.
Úgy tűnik, hogy a Nokia név önmagában kezd kevés lenni az okostelefonok eladásához.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!