Már bárki fejleszthet az ősszel érkező termékekre.

Újabb jelentős mérföldkövet ért el az Epic Games, a kedden kiadott Unreal Engine 4.25 játékmotorja már hivatalosan is támogatja az idén ősszel piacra kerülő PlayStation 5 és Xbox Series X játékkonzolokat. Az új verzió „gyártáskész", a fejlesztők bevethetik éles munkakörnyezetben.

Megjött a PlayStation 5 és az Xbox Series X támogatása az Unreal Engine-beForrás: Epic Games

Az Unreal Engine a talán legismertebb és legszélesebb körben licencelt játékmotor, elsősorban professzionális fejlesztők használják a nagyobb költségvetésű játékokhoz, már bő húsz éve. Ettől függetlenül 2015 óta magáncélra teljesen ingyenes, játékfejlesztés mellett CGI-s feladatokra sem feltétlenül rossz választás.

Aki fizetős terméket készít vele, annak a bevétel 5 százalékát kell kifizetnie licencdíjként.

Az Epic Games szerint a következő hónapokban még rengeteg munka lesz a következő generációs konzolok támogatásával, a 4.25-ös kiadási vonal várhatóan rengeteg optimalizációt kap majd a hardvereik jobb kihasználása érdekében.

A motor új verziójának további újdonságai ebben a blogbejegyzésben tekinthetőek át.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!