Ilyen hatással volt az európai mobileladásokra a koronavírus

Vágólapra másolva!
A Counterpoint elemzőcég szerint éves és negyedéves összehasonlításban is visszaesés volt tapasztalható.
Vágólapra másolva!

A Counterpoint elemzőcég szakemberei nem csak a globális mobilpiac eladásait vizsgálták meg az idei első negyedévre vonatkozóan, hanem azt is megnézték, hogy a koronavírusjárvány milyen hatással volt az európai mobilpiacra ebben az időszakban.

Forrás: digitaltrends

A jelentés szerint éves összehasonlításban 7 százalékkal esett vissza Európában az első negyedévben a mobilpiac, negyedéves összehasonlításban pedig 23 százalékkal. Nyugat-Európában átlag 9 százalék volt a mínusz, míg Kelet-Európában 5 százalékkal csökkentek az eladások.

A járvány miatt a fogyasztók még később cserélnek mobilt, Olaszországban a vásárlások 21 százalékkal csökkentek tavalyhoz képest. Az offline visszaeséseket azonban sok helyen sikeresen kompenzálták online akciókkal. Az élen továbbra is a Samsung áll 29 százalékos piaci részesedéssel, a céget 22 százalékkal követi az Apple. A Huawei rengeteget rontott, a Xiaomi viszont 4 százalékról 11-re erősített.