A várakozásokat felülmúló mértékben fogy a mobil.

Nem hasít a koronavírus által sújtott Egyesült Államokban a mobilipar, a Counterpoint Research szerint az idei második negyedévben összességében 20 százalékkal kevesebb telefont vásároltak a fogyasztók, mint a tavalyi azonos időszakban.

Apple iPhone SE (2020)Forrás: Apple

A nehézségek által legkevésbé érintett gyártóknak a Samsung és az Alcatel bizonyultak, ilyen sorrendben 10 és 11 százalékkal csökkentek az eladásaik. Az Apple-nél sem túl rossz a helyzet (-23%), de az LG már nem lehet büszke a mínusz 35%-ára, míg a OnePlus (-60%), a Motorola (-62%) és a ZTE (-68%) a legnagyobb vesztesek között vannak.

A Counterpoint szerint az Apple különleges helyzetbe hozta magát, elsősorban a nemrég piacra került, 2020-as iPhone SE mentette meg a nagyobb zuhanástól. A készülék feltöltőkártyás és havidíjas előfizetéssel is remekül fogyott, bár sokat számított, hogy vevőcsalogatás címszó alatt számos üzletlánc és szolgáltató is érdemben akciózta.

Az elemzők szerint az óriási sikere ellenére az iPhone SE várhatóan nem lesz kihatással az ősszel bemutatkozó iPhone 12 termékcsalád eladásaira, mivel a vásárlóközönsége

a tipikusnál pragmatikusabb az ár-érték arány tekintetében.

További érdekesség, hogy az iPhone SE-t megvettek 26 százaléka androidos mobilról váltott rá, ez az arány jóval magasabb az Apple mobiljai esetében szokásosnál.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!