A Google élmezőnyébe kerülni rendkívül izgalmas. Ennek az elérését szolgálja a SEO, azaz Search Engine Optimization. Angol mozaikszó, melynek magyar jelentése: keresőoptimalizálás. A SEO célja a weboldal fejlesztése úgy, hogy a kereső rangsorolási algoritmusa értékesebbnek nyilvánítsa az adott oldalt - emiatt jobb helyezéssel jutalmazza.

Forrás: seozseni

A keresőoptimalizálás hatására látványosan nő a kattintások száma, ezáltal az érdeklődés is megnő a weboldal terméke vagy szolgáltatása iránt. Megfelelő marketing stratégiával ezeket az érdeklődőket értékes célokká lehet alakítani. Hírlevél feliratkozás, regisztráció vagy akár közvetlen vásárlás formájában realizálódik a megnövekedett népszerűség.

A hatékony SEO alapja a kiváló minőségű tartalom. Hiszen a felhasználók elsősorban tájékozódásra használják az internetet. Az informatív, jó cikkekben gazdag weboldal a látogatóknak élményt nyújt. Segít megszerezni azt a tudást, ami alapján megfontoltan dönthetnek az ajánlatok dzsungelében. Önmagában nem elég a jó tartalom a helyezés javításához, szükség van az emberek bizalmára. Amikor a látogatók egy nagyon jó cikket találnak, örömmel osztják meg a hasznos tapasztalatokat weboldal, blog, közösségi médián keresztül. Ezért egy jó cikkre számos értékes link hivatkozik. Minél több és jobb link hivatkozik egy weboldalra, annál hitelesebb és megbízhatóbb forrás az adott témában. A jó minőségű linkek szerzése a keresőoptimalizálás egyik fontos feladata, szakszóval linképítésnek nevezik. A linképítés célja az, hogy a témába vágó weboldalakról egy-egy értékes linket szerezzünk.

Ezen feladatok napi teljesítése hosszú órákat vesz igénybe. Ebben segít a SEOZSENI, ami magyar fejlesztésű, online keresőoptimalizálási eszköz. Egyetlen kávészünet alatt elvégezhető számos feladat, amelyek több órát is elrabolhatnak életünkből. Jó példa erre a tartalmi hibák javítása, a cikkek modernizálása. SEO szempontból sokat számít, hogy milyen kulcsszavak és kifejezések szerepelnek a cikkben. Minden témához kapcsolódnak fontos kifejezések, amelyek általánosságban más témára nem jellemzőek. Szakszóval ezeket szemantikus kulcsszavaknak nevezzük. Ma már nem lehet hatékony a keresőoptimalizálás, ha ezek a kifejezések nem szerepelnek a weboldal szövegében. A kulcsszavak megtalálása egyszerű, de nagyon időigényes feladat. Ezzel szemben a szoftver egyetlen kattintással, néhány másodperc alatt végez az adatfeldolgozással.